Visst var det någon som skickade efter en liten fräsmaskin från typ kina med flera tillsatser. Jag undrar hur den fungerade och om man kan få en recension.
Är i valet och kvalet att skaffa en Bosch 12v GKF kantfräs eller om man har större nytta av en ovan nämnd med sladd?
 
Glad midsommar!

I valet mellan sladd eller inte sladd hade jag nog tagit båda.
Boschen är kanon att snabbt bryta eller runda en sida med. Alltid redo för ett snabbt ingripande.

Bosch GKF 12V-8 handöverfräs utan batteri visas med prisinformation och användaromdömen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Makitan som kommer väldigt välutrustad har lite fler möjligheter och försvarar helt klart sin plats i verkstaden.

Makita RT0700CX5J handöverfräs med betyg och specifikationer, rankad som nummer 1 i kategorin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så jag hade tagit bägge. Här ovan har du dagens Prisjakts resultat.
Bägge maskinerna tar både 6mm och 8mm skaft.
Dom kinesiska billighetsvarianterna påminner väldigt mycket om Makitan och
troligtvis ingår det bara en 1/4 hylsa. Då blir det till att forska/jaga.
Ta en sillbit med alla tillbehör så kommer du nog att fatta rätt beslut!
Lycka till!
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Kom att tänka på ett tredje alternativ om storleken inte spelar någon roll.
AEG fräsen är ju också en kantmaskin i och med dom dubbla basarna.
Följer även med verktyg för höj/sänk om du vill göra ett fräsbord av den ena basen. 8mm och 12mm ingår samt LED-belysning. Men den är klart större än dom andra två alternativen.
Priset 3200kr just nu på Bauhaus är väldigt lågt. Även i jämförelse med övriga Europa.
Jag tror deras kampanj slutar i dagarna!


AEG överhandsfräs MF 1400 KE med två baser, verktyg för höj/sänk och LED-belysning, pris 3200kr på Bauhaus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ska du gå upp i AEG pris (och dubbelbas) så slår jag ett slag för dewalten. Jag är nöjd med min och fick den ca 1000 kr billigare från England.

Skärmklipp av Dewalt D26204K-fräsmaskin med olika konfigurationer på onlinebutiker med priser från 3595 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mahus och 1 till
  • Laddar…
Du kan söka på Aliexpress, Alibaba eller Whish.
Här är en skärmdum från Aliexpress.

Skärmdump från Aliexpress visar olika träfräsar och elektriska handtrimmers listade till försäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hej,

såg att proshop.se har lägre pris på Makita DTD152Z slagskruvdragare för 799kr:-
samma maskin finns ju hos Bauhaus för lite mer, borde ju kunna fås på deras prisgaranti, då drar dom väl av 12% så typ 700:-? Rätt bra tycker jag, dock naken maskin.
 
M megamatch skrev:
hej,

såg att proshop.se har lägre pris på Makita DTD152Z slagskruvdragare för 799kr:-
samma maskin finns ju hos Bauhaus för lite mer, borde ju kunna fås på deras prisgaranti, då drar dom väl av 12% så typ 700:-? Rätt bra tycker jag, dock naken maskin.
Nej, redan avhandlat nyligen, gäller ej mot renodlade webbutiker.
 
  • Gilla
megamatch
  • Laddar…
Shoppade lite Gardena på Hornbach nu när Bauhaus säljer ut. Pipelinekit blev ca 850 mot ord på 1200.
 
B Backlund89 skrev:
Proffsmagasinet har bra pris på krysslaser just nu, utan lasermottagare men prisvärt ändå!

[länk]
Är det någon här som vet mer om PLS produkter och dess kvalitet?
 
richardtenggren
Har för mig att toolaholic på instagram har testat någon av deras lasrar, kommer dock inte ihåg utlåtandet :)
 
Tormek T4 för 1999 på Classe i Norrköping! Endast en kvar i citybutiken...
 
  • Gilla
amatörsmurf och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Tormek T4 för 1999 på Classe i Norrköping! Endast en kvar i citybutiken...
tack, jag köpte den :-D
 
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Visst var det någon som skickade efter en liten fräsmaskin från typ kina med flera tillsatser. Jag undrar hur den fungerade och om man kan få en recension.
Är i valet och kvalet att skaffa en Bosch 12v GKF kantfräs eller om man har större nytta av en ovan nämnd med sladd?
Jag har köpt en från Kina... tror jag betalade ca 350kr för den. Den låter väldigt mycket och kanske känns lite väl plastig för att hålla i längden. Vet man att man ska använda den väldigt mycket tycker jag att man ska satsa på kvalité direkt, men som komplement till en större så tycker jag kinamaskinen fungerar helt okej:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.