1 716 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Tips om bra trädgårdsanläggare/plattsättare
Vi skall i slutet på mars anlägga tomten till vårt nybyggda hus i Svedala/Skåne. Det rör sig om ca 200 kvm sten och ca 20 meter låg mur. Tar tacksamt emot tips om bra hantverkare som kan hantera detta. Gärna också varning för mindre seriösa.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
JMC markentreprenad har jag bara dåliga erfarenheter av.
Han gör grunder och trädgårdsanläggningar.
Under garantitiden (1,5 år efter inflyttning) kontaktade jag honom pga sprickor i grunden och han skulle komma inom några veckor.
Dök aldrig upp så jag ringde upp igen och fick samma svar.
Så höll det på i nästan ett år.
Vid sista samtalet (2,5 år efter inflyttning) tyckte han att man inte kunde reklamera efter att garantitiden gått ut, och att jag kunde ta det med Garbo-försäkringen!!!
Han låtsades som att vi aldrig pratat om det!!!!
Första samtalet var 1,5 år efter inflyttning...
Finns flera exempel på hur han klantat till det.
Grannarna har inte fått dränering till sina garage, bara stuprör rätt ut från garaget.
En dränering var så dåligt gjord så det steg upp vatten ur markrören när det regnade kraftigt.
Detta är min åsikt.
Han gör grunder och trädgårdsanläggningar.
Under garantitiden (1,5 år efter inflyttning) kontaktade jag honom pga sprickor i grunden och han skulle komma inom några veckor.
Dök aldrig upp så jag ringde upp igen och fick samma svar.
Så höll det på i nästan ett år.
Vid sista samtalet (2,5 år efter inflyttning) tyckte han att man inte kunde reklamera efter att garantitiden gått ut, och att jag kunde ta det med Garbo-försäkringen!!!
Han låtsades som att vi aldrig pratat om det!!!!
Första samtalet var 1,5 år efter inflyttning...
Finns flera exempel på hur han klantat till det.
Grannarna har inte fått dränering till sina garage, bara stuprör rätt ut från garaget.
En dränering var så dåligt gjord så det steg upp vatten ur markrören när det regnade kraftigt.
Detta är min åsikt.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Ergonomiska snickarhammare, tips önskas
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Tips på trädgårdsanläggare i Malmö/Lund-området
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Tips önskas på trädgårdsanläggare i södra Stockholmsområdet.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Tips på trädgårdsanläggare i Sthlmsområdet
Trädgård allmänt -
Tips om bra trädgårdsanläggare i norra skåne
Trädgård allmänt