Hej!

Jag skulle vilja se ifall att någon har några bra stakettips!

Vi har nyligen köpt hus och behöver på nåt sätt hägna in tomten lite. Den är upphöjd knappt en meter och sen har vi en väg precis nedanför. Jag har två vilda 1.5-åringar som behöver lite begränsningar :)

Tanken är att vi ska plana ut tomten (om det går) och sen sätta häck, men det är nog inget som kommer att ske under 2013. Dock så måste vi få upp nån form av staket så att ungarna inte druttar över kanten...

Så tips på staket som inte blir alltför dyrt och inte heller alltför fult tas tacksamt emot :)

Det ser ut som typ det min granne har, så det vore kanske schysst att välja nåt liknande. Frågan är vad de kommer tycka sen ifall det blir häck istället. Senare funderingar!

Kör på ett sådant staket för att hålla barnen inne på gården så låter du det sitta kvar och kör häcken utanför som dekoration/prydnad. Då får du både intrycket ni vill ha och tryggheten. Så planera från början för båda tycker jag.

En häck riskerar att släppa igenom barnen i alla fall första åren innan den växer ihop riktigt.

Vi har också en tomt som inte går jättebra ihop med barn. I år är äldsta tjejen drygt 1,5 så jag måste också göra något temporärt (trädgårdsrenovering om ett år eller två).

Någon som kan tipsa om en grind? Jag har en befintlig stolpe att använda och måste sätta upp en stolpe "att stänga mot".

magda136 kolla på cheapy dom har flera trägrindar...kanske finns någon som faller dig i smaken...
Annars får ni sätta dom små liven i löplina så dom inte smiter för er.:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.