Hej,
Jag söker tips på hur jag kan få till denna öppning i källare snyggt.
Jag söker tips på hur jag kan få till denna öppning i källare snyggt.
Du lär få bygga någon form/mothåll för bruket över dörren för att hålla det på plats medan det brinner. Jag hade fäst det i träkonstruktionen som syns på bilderna. Sen gått på med puts. Har du jobbat innan med bruk/betong/puts? Du har lite knepiga förutsättningar för att få snyggt om du är helt novis men det är bara att köra. Blir det fult så knacka bort och gör om. Eller ring en murare 😂P Parkvillan1930 skrev:
Grymt, tack Anders för tipsen dom är till stor hjälp 🙌🏻A anderslofwall skrev:Du lär få bygga någon form/mothåll för bruket över dörren för att hålla det på plats medan det brinner. Jag hade fäst det i träkonstruktionen som syns på bilderna. Sen gått på med puts. Har du jobbat innan med bruk/betong/puts? Du har lite knepiga förutsättningar för att få snyggt om du är helt novis men det är bara att köra. Blir det fult så knacka bort och gör om. Eller ring en murare 😂
Sen är ju frågan hur du tänkt med kablar och rör som går över dörrposten? Ska det byggas in eller ligga utanpåliggande sen också? Känske lägga in kanaler i form av rör över dörrposten som de kan löpa i så du inte "gjuter fast dom" så att säga?P Parkvillan1930 skrev:
Jag har gått i tankarna att bygga in din snyggt på något vis, och som du säger så känns det ju onödigt att gjuta fast dom. Jag ska kolla lite på de där med idén om att lägga dom i någon form av rörA anderslofwall skrev:
Klicka här för att svara