Hej, i min bostadsrättförening ska vi få ett stambyte inom ungefär 2år (förhoppningsvis). Detta berör hela badrummet men endast kakelväggen i köket, föreningen har sagt att väggkaklet kan komma behöva bytas ut men att det inte blir något mer omfattande ändring i köket än så. Då tänker jag om det kan bli några problem när stambytet väl kommer, ifall jag satt in ett nytt kök, vilka risker eller problem kan uppstå, trots att enligt föreningen endast väggens kakel berörs.

Och det kanske inte heller går att riva plastmattan helt och lägga klinker utan att ta bort köket först, om jag nu bara velat göra golvet? Tack på förhand

Mvh

• Gammaldags kök med träskåp, orangea kakel och vit spis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
För att kunna veta hur ett stambyte kan påverka så måste man veta var stammarna går. Vid stambytet så måste man komma åt stammarna så man kan behöva ta bort köksskåp också.

Hur gammal är plastmattan?
Vad finns under plastmattan?

BirgitS BirgitS skrev:
För att kunna veta hur ett stambyte kan påverka så måste man veta var stammarna går. Vid stambytet så måste man komma åt stammarna så man kan behöva ta bort köksskåp också.

Hur gammal är plastmattan?
Vad finns under plastmattan?
Enligt föreningen kommer köksskåpen inte behövas tas bort, men det kanske inte alltid är ristat i sten.

Plastmattan är troligen lika gammal som lägenheten såvitt jag vet, cirkus 50-60 tal. Under plastmattan vad jag kan se, finns det lim och betong.

BirgitS
På den tiden var det nog inte plastmattor utan linoleummattor. Om det är en plastmatta så gissar jag på att den las in samtidigt med köket.

Normalt går det ju bra att ta bort och sätta upp köksskåp utan problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.