2 168 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Tips ang spot
Hej.
Jag håller på med renovering + tillbyggnad av huset (Gullringen från 1981)
Nu vill jag ha innfälda spottar i taket (230v 20w har jag tänkt mig) men det sitter nån sorts massonit skiva i taket
som ser ut så här (om jag beskriver den) 3mm massonit 20mm luftspallt 3mm massonit
skivorna är ca 40 cm breda & 240 cm långa, är det nån som har et bra tips hur jag skall göra
angående brand synpunkt och fastsättning , burkar på ovansidan är självklart, Detta gäller den gammla delen.
Tillbyggnaden blir med gipstak så där är det inga problem.
Taksam för tips...
Jag håller på med renovering + tillbyggnad av huset (Gullringen från 1981)
Nu vill jag ha innfälda spottar i taket (230v 20w har jag tänkt mig) men det sitter nån sorts massonit skiva i taket
som ser ut så här (om jag beskriver den) 3mm massonit 20mm luftspallt 3mm massonit
skivorna är ca 40 cm breda & 240 cm långa, är det nån som har et bra tips hur jag skall göra
angående brand synpunkt och fastsättning , burkar på ovansidan är självklart, Detta gäller den gammla delen.
Tillbyggnaden blir med gipstak så där är det inga problem.
Taksam för tips...
borra hål i taket där du vill ha spottarna, montera hink, skruva fast hinken med små skruv, dra vp-rör mellan hinkarna, Gipsa.
Sedan hål i gipset, koppla, klart...
Eller så tar du 20watt möbel spottar med 12 volt, och då behöver du inte hinkar. Kolla på tillverkaren anvisningar.
www.elco.se
Sedan hål i gipset, koppla, klart...
Eller så tar du 20watt möbel spottar med 12 volt, och då behöver du inte hinkar. Kolla på tillverkaren anvisningar.
www.elco.se