Hej,
Vart hade ni placerat tillluftsventilen i detta sovrum. Det är på övervåningen och det är vattenburen golvvärme.
Har en Fresh 80 tilluftsventil att montera med luftriktare.
Instruktionerna anger 1m från fönster vid golvvärme.
Problemet är att det är svårt att få till om man vill ha ventilen så högt som möjligt pga snedtaket.
Vad tror ni om 1m ovanför det stora fönsterpartiet? Instruktionerna menar väl egentligen åt sidan?
Jag har problem med kondens på insidan fönstrena längst ned, vilket delvis antagligen beror på att jag monterat fönstrena i liv med fasaden men också pga bristfällig ventilation i sovrummet.
Hälsningar Christoffer
Vart hade ni placerat tillluftsventilen i detta sovrum. Det är på övervåningen och det är vattenburen golvvärme.
Har en Fresh 80 tilluftsventil att montera med luftriktare.
Instruktionerna anger 1m från fönster vid golvvärme.
Problemet är att det är svårt att få till om man vill ha ventilen så högt som möjligt pga snedtaket.
Vad tror ni om 1m ovanför det stora fönsterpartiet? Instruktionerna menar väl egentligen åt sidan?
Jag har problem med kondens på insidan fönstrena längst ned, vilket delvis antagligen beror på att jag monterat fönstrena i liv med fasaden men också pga bristfällig ventilation i sovrummet.
Hälsningar Christoffer
Frånluften går ut i badrummet på ca 2,8m höjd som ligger vägg i vägg med sovrummet. Dock bara 2m höga dörrar mellan rummen.H Håbbe01 skrev:
Se bilder.
Sen kommer det bli frånluft i badrummet på undervåningen, tvättstugan på undervåningen samt köksfläkten på undervåningen. Men dessa är inte installerade än.
Vad tror du om en på varje sida det stora fönsterpartiet mitt emellan det stora fönsterpartiet och snedfönstret, men ändå 10cm under tak. Typ enligt bild?H Håbbe01 skrev:
Kanske börja med 1st och se om det räcker.
Rummet är ca 24m2.