1 850 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
tillfällig lösning i tvättstuga med gamla putsväggar
Håller på at totalrenovera huset.
I källaren tänkte jag fixa en temporär tvättstuga då jag inte har tid att prioritera detta. Tanken va attt smäcka dit lite vitfärg för att fräscha upp allt upp det lite. Peta lite på putsen och 3h senare så är nästan all puts väck, det satt vältigt löst....
Fågan är nu om det är ok att måla på detta för att senare putsa väggarna på nytt? Är ju lite jobbigt om man måste lägga massa enerigi i ett senare skede på att ta bort färgen man lagt på. Hr förövrigt köpt vit siikatfärg för ändamålet (samt nån "binder" som man stryker först )
Alternativet är att inte göra nått men det dröser ju endel från väggarna så det är inte så populärt..
alternativ 3.... göra väggarna rätt från början men... har ju inte riktigt tid med det...
I källaren tänkte jag fixa en temporär tvättstuga då jag inte har tid att prioritera detta. Tanken va attt smäcka dit lite vitfärg för att fräscha upp allt upp det lite. Peta lite på putsen och 3h senare så är nästan all puts väck, det satt vältigt löst....
Fågan är nu om det är ok att måla på detta för att senare putsa väggarna på nytt? Är ju lite jobbigt om man måste lägga massa enerigi i ett senare skede på att ta bort färgen man lagt på. Hr förövrigt köpt vit siikatfärg för ändamålet (samt nån "binder" som man stryker först )
Alternativet är att inte göra nått men det dröser ju endel från väggarna så det är inte så populärt..
alternativ 3.... göra väggarna rätt från början men... har ju inte riktigt tid med det...
Om det dröser från väggarna måste du ju göra nåt åt det förr eller senare. Du kan ju måla nu så det slutar drösa, men det betyder ju inte att underlaget ger tillräckligt fäste för ett nytt putslager så småningom. Men min amatörmässiga gissning är att det går utmärkt att putsa på en silikatmålad fast yta.
Jag hade inte lagt ner någon tid på att måla tvättstugan ö.h.t. Fokusera på den övriga renoveringen istället. Sedan tar du tvättstugan när det blir dags.
Om du nu ändå skall putsa om väggarna om något år (eller när det nu blir aktuellt) så är det ju helt bortkastat, enligt min ringa uppfattning.
Om du nu ändå skall putsa om väggarna om något år (eller när det nu blir aktuellt) så är det ju helt bortkastat, enligt min ringa uppfattning.
Liknande trådar
-
Platt garagetak behöver tillfällig lösning, regnar in.
Tak & Vind -
Hjälp med planlösning tvättstuga och spa 25kvm
Planlösningar -
Tillfällig lösning på knäckt gjutjärnsavlopp?
Vatten & Avlopp -
Dra vatten från WC till Tvättstuga, hur ska kopplingen se ut? (tillfällig lösning)
Vatten & Avlopp -
Tillfällig taklösning altan?
Altan & Uteplats