5 290 läst · 20 svar
5k läst
20 svar
Tillbyggt sekelskifteshus i Gamla Enebyberg - från 67 till 245 kvadratmeter
På konsumentens sida
· 3 108 inlägg
I Gamla Enebyberg ligger denna sekelskiftesvilla från 1920, på 245 kvadratmeter och 8 rum. Huset var från början endast 67 kvadratmeter stort, men blev tillbyggt och totalrenoverat nästan ett århundrade senare, mellan 1998 och 2001.
Du kan läsa artikeln här: Tillbyggt sekelskifteshus i Gamla Enebyberg - från 67 till 245 kvadratmeter
Här kan du se husets planlösning:
Entréplan
Ovanvåning:
Källarvåning:
Du kan läsa artikeln här: Tillbyggt sekelskifteshus i Gamla Enebyberg - från 67 till 245 kvadratmeter
Här kan du se husets planlösning:
Entréplan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ovanvåning:
Logga in
Skapa konto
Källarvåning:
Logga in
Skapa konto
Redigerat av moderator:
Ja lite trist med en frukstansvärt massa vit målarfärg överallt.. långt ifrån det gemytliga 20-talet man finner i dylika orginalrenoverade hus.Bjor skrev:
Men annars tycker jag att det var vackra golv, fint kök och mycket annat som gjorde det fint.
För min del så saknas det vackra tapeter.
Ruskigt fint säger jag.
Det jag reagerar på är att artikeln verkar vara en sammanfattning av en mäklarannons. Det hade varit roligare om man i detta forum fått se lite mer byggnadsteknisk vad som gjorts tänker jag. Annonsen kan jag läsa om hos Bjurfors.. (med reservation för att jag bläddrat igenom texten lite för fort)
Mvh Marcus
Mvh Marcus
Inte min kopp av the (någonstans)
Känns bara trist
Känns bara trist
Tänkte exakt samma sak när jag läste. Kändes direkt kopierar från en mäklarannons.M MrMagoo82 skrev:Det jag reagerar på är att artikeln verkar vara en sammanfattning av en mäklarannons. Det hade varit roligare om man i detta forum fått se lite mer byggnadsteknisk vad som gjorts tänker jag. Annonsen kan jag läsa om hos Bjurfors.. (med reservation för att jag bläddrat igenom texten lite för fort)
Mvh Marcus
Det är kopierat från en mäklarannons, det är väl det som är själva grejen med dessa fredagshusartiklar.M Manfreds skrev:
Tycker det var fint, om än inte mitt drömhus.
Men lite konstigt att säga att det blev renoverat och tillbyggt. Vilken del är ursprungshuset och vad är tillbyggnaden?
Är det? 50-talsvillan på Fridhem var ingen annons tex, har inte tyckt tidigare på de hus som faktiskt har varit till salu att det är mäklarskönskrivningar rätt av heller.C cpalm skrev:
Fridhem var inget "fredagshus", även om artikeln faktiskt publicerades på en fredag nu när jag kollar.M Manfreds skrev:
Tycker nog att Fredagshusen brukar vara mer eller mindre klippta och klistrade från mäklarannonserna.
OK! Har inte tidigare reagerat på att språket är så tydligt från mäklarannons, även om jag noterat att det att i slutet att det är till salu. Kanske läst slarvigt...C cpalm skrev: