3 069 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Tillbehör till Festools
Som privatperson skulle jag aldrig fastna i det gröna träsket men när jag fick tillfälle att köpa dammsugaren CTL 22 E SG och transmissions-excenterslipen ROTEX RO 125 FEQ-Plus till halva priset så kan ni ju räkna ut hur det hela slutade
Eftersom en säljare kan vara lite säljglad så frågar jag här :
Lite filmer för oss som inte har allt
/Springare
Eftersom en säljare kan vara lite säljglad så frågar jag här :
Vet ni någon bra återförsäljare i södra Stockholm där man kan klämma, känna och provköra?
Dammsugaren- Ska man köra med engångspåsarna eller evighetspåsen?
- Duger det att köpa ett rengöringsset/städset som passar till slangen som jag har (är 27 mm i diameter) för att dammsuga golv och inuti bilar? Eller vilken diameter måste man gå upp till?
- Hur bra är den på att suga upp vatten?
Rotex - Rekommenderar ni den hårda och/eller den mjuka slipplattan?
- Slippapper!?!? Rubin är väl till trä och Brilliant 2 till målade ytor? Men vad har man Platin 2 och Vlies till? Dom har ju inga hål för dammuppsugning?
- Vad har man en Interface-Pad till?
Allmänt - Säjer man festools eller Festo
Lite filmer för oss som inte har allt
/Springare
SernbrandtsSpringare skrev:
Båda! Den hårda slipplattan är mycket bra när man sliper med en del av slipplattan utanför en kant, man undviker då att kanten blir avrundad istället för ett 90 graders hörn. Den mjuka plattan funkar bra för stora ytor.Springare skrev:
Festool hette förr Festo, varför många äldre snickare fortfarande refererar till festo.Springare skrev:
festo säljer mer tryckluft prylar nu har jag för mig
2. Evighetspåsen. En mycket robust konstruktion, så jag förstår varför den kostar som den gör.
3. Det enklaste setet duger. Jag har funderingar på att köpa ett set med stålrör för 27 mm som blir lite stadigare, men budgetsetet har hängt med på byggena i 1,5 år nu och fungerar fortfarande bra.
7. Den används vid slipning av välvda ytor. 1,5 cm skumgummi som placeras mellan slipplattan och papperet.
3. Det enklaste setet duger. Jag har funderingar på att köpa ett set med stålrör för 27 mm som blir lite stadigare, men budgetsetet har hängt med på byggena i 1,5 år nu och fungerar fortfarande bra.
7. Den används vid slipning av välvda ytor. 1,5 cm skumgummi som placeras mellan slipplattan och papperet.
Liknande trådar
-
Flera tillbehör till studsmattor återkallas
Artikelkommentarer -
Manual/beskrivning för Lunas träsvarv tillbehör kopieringsmodul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Sålt huset, Shelly och övervakningskameror fastighetstillbehör?
Juridik -
Köpes : Tillbehör träsvarv
Köpes, Hyres & Bytes -
Bosch 12v FC tillbehör samt laddare.
Säljes, Uthyres & Skänkes