Hej jag har haft min DW707:a i ett par månader nu med hemma snickrad sågbänk.
Ser på sågen att det finns fästen för tving samt såna där "pinnar" på sidorna för att få en bredare upplagsyta.
Har inte hittat det nånstans (har inte letat ihjäl mig) nån som kan tipsa om var man köper och om det finns några andra tillbehör till den som man inte klarar sig utan?

Hej!

Bor du i Stockholmstrakten så kan jag verkligen rekomendera Sernbrandt i Stuvsta.

De har mycket prylar till Dewalt. Jag köpte mitt damsugarutsug till min DW707, och det hade de på hyllan. Har inte hittat det någon annan stans.

Se upp bara så du inte tittar för mycket på den vackra svarta och gröna Festool prylarna. Det kan bli dyrt... Det kan jag intyga... ;D

/Jonas

Nej, tyvärr är DW707 en maskin utan tillsatser. Jag lämnade tillbaka min när jag fick reda på att det inte finns en riktig tving som tillbehör(väldigt förvånande med tanke på att tvingar till och med finns på Classe Olssons sågar). Det finns bara en korkad sak med muttrar som hoppar och fladdrar runt. Så om man inte är nöjd med 707an helt utan tillsatser måste man välja en annan såg. Synd för sågen är bra annars.

Själv har jag Dewalt sågbord till min DW707 och jag har aldrig haft användning för något annat. Materialet ligger stadigt på bordet utan att det behöver spännas fast.

Det jag även har köpt till är dammsugartillsatsen för att slippa allt spån i huset.

/Jonas

Hejsan !

Jag har också en DW707:a med tillhörande sågbord. Fantastisk liten maskin. Tycker också att materialet ligger stadigt på bordet. En annan sak, jag tycker att träet flisar sig lite på baksidan när jag sågar. Det gjorde inte så i början när sågen var ny. Kan klingan bli sliten så pass fort. Inhandlade såg vid årsskiftet och har inte sågat så mycket att klingan borde ha slitits. Har inte heller sågat i "dåligt" virke utan bara i nytt friskt.

Mvh / Niclas

Spännbehovet kommer när man behöver spänna ner viker som är lite kupigt eller skevt annars blir ju 45/45 vinklar otäta i ändarna. Håller med om att bordet är kalas,som jag ser det är det nog bara bosch bord som kan tävla med det.

Lyfter denna tråd med en följdfråga:

Om det inte finns tvingar att tillgå till DW707:an, finns det några tvingar från andra märken som skulle kunna passa och som man kan köpa löst?

Nån som provat?

Skickade iväg ett mail till DeWalt och frågade och här är svaret:

"
Hej

Det du söker heter DE3499 = klämma för arbetsstycke, pris måste du ta via ngn DW åf.

Du kan sätta en på varje sida anhållet!.

Med vänlig hälsning
With best regards

Ulf Olsson

Innesäljare
Black & Decker , DEWALT
Tel : 031-686160 / 686060
Fax: 031-686080
DEWALT
Black&Decker I hemmet
Map (ritningar+bruksanvisningar)
"

Bara att börja leta återförsäljare som har lust att plocka hem och sälja till en.

P
H_L skrev:
Skickade iväg ett mail till DeWalt och frågade och här är svaret:

"
Hej

Det du söker heter DE3499 = klämma för arbetsstycke, pris måste du ta via ngn DW åf.

Du kan sätta en på varje sida anhållet!.

Med vänlig hälsning
With best regards

Ulf Olsson

Innesäljare
Black & Decker , DEWALT
Tel : 031-686160 / 686060
Fax: 031-686080
DEWALT
Black&Decker I hemmet
Map (ritningar+bruksanvisningar)
"

Bara att börja leta återförsäljare som har lust att plocka hem och sälja till en.

Hej!
vem maila du då? va de mailet på deras sida? har mailat dom ett par gånger man alldrig fått nåt svar :/

pleqtiz skrev:
Hej!
vem maila du då? va de mailet på deras sida? har mailat dom ett par gånger man alldrig fått nåt svar :/
Japp. dewalt.se. Nere i högra hörnet finns en länk till en adress "Send an E-Mail" (infodwsv@dewalt.nu). Fick svar inom 5 min! De kanske hade lite att göra!

/Henrik

P
H_L skrev:
Japp. dewalt.se. Nere i högra hörnet finns en länk till en adress "Send an E-Mail" (infodwsv@dewalt.nu). Fick svar inom 5 min! De kanske hade lite att göra!

/Henrik
tack för svaret :) drog just iväg ett nytt mail får vi se då :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.