Hej alla!

Jag ska tilläggsisolera på insidan, men även lägga nytt golvspån och isolera bjälklaget.

De nya "väggarna" på 45mm, bör dessa stå och fästas direkt i golvbjälkarna, isoleras och gipsas, eller bör jag börja med att lägga spångolvet och sedan ställa och skruva/limma "väggarna" ovanpå det nya spångolvet?
 
bumpar denna lite :)
 
Jag hade lagt golvet först. Blir nog enklare att bygga. Antar att du ska lägga ett flytande klickgolv efteråt?
 
Jag hade fäst väggarna direkt i golvbjälkarna.
 
"Bara" 45mm reglar? Har du kallvind eller isolerat tak redan?
 
Golvet först.
 
Jag hade gjort golvet först. Mest praktiskt.
 
Hej,
Ja precis,

1. Golvet ska rivas upp, det ska isoleras för idag är det ingen isolering där.
2. Jag ska isolera innerväggen med en 45a
3. Jag ska regla utanpå den 45an och sätta en till 54a för att undvika köldbrygga
4. Jag ska sätta golvspån

Sedan ska jag även sätta sådan Isover Vario Ångbroms

Så det är allt detta jag undrar lite i vilken ordning
 
Vill bara förtydliga att mitt svar tidigare i tråden var svar på hur inte när/vilken ordning.
Jag kanske missuppfattade frågeställningen.
 
Ska du ha dubbla 45 med isolering? Då skulle du kunna regla upp den inre som en innervägg och då få yttre 45 skiktet utan reglar, ingen köldbrygga alls.
 
Finfint :)

Tror ni jag kan sätta ångbromsen i mitten, så jag kan använda den yttersta 45mm som installationsregel också?
 
Jag menade att du skippar yttersta regeln helt och hållet. Bara isolering där. Tummregeln är ju att minst 2/3 av isoleringen är på utsidan av ångbroms/spärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.