5 501 läst · 7 svar
6k läst
7 svar
tigersåg för slaggplattor
Jag ska såga upp en 1,40x2 meter öppning i en vägg av slaggplattor. Har blivit rekommenderad tigersåg med coromantblad. Det ska vara en slags pulverbeläggning som man sågar med, istället för sågtänder. Men detta har man ALDRIG hört talas om ute i handeln??
Mycket tacksam för alla tips när det gäller att såga i slaggplattor. Jag har hört att det ska vara ganska jobbigt och att det dammar väldigt mycket.
Mycket tacksam för alla tips när det gäller att såga i slaggplattor. Jag har hört att det ska vara ganska jobbigt och att det dammar väldigt mycket.
? ? ? Slaggplattor ? ? ?
Hjälpte min bror att ta ner delar av en vägg byggd i nåt mellanting mellan betong och lättbetong med nåt svart grus i, antar att det är vad du har.
Vi körde med långa blad med coromant liknande beläggning på men jag tror det heter carbid eller carbide
Finns hos de flesta välsorterade bygghandlarna.
Du har rätt det dammar utav hvete använd minst halvmask!
Hjälpte min bror att ta ner delar av en vägg byggd i nåt mellanting mellan betong och lättbetong med nåt svart grus i, antar att det är vad du har.
Vi körde med långa blad med coromant liknande beläggning på men jag tror det heter carbid eller carbide
Finns hos de flesta välsorterade bygghandlarna.
Du har rätt det dammar utav hvete använd minst halvmask!
Bacho har två olika varianter på Carbide blad. se länk.
http://www.bahco.com/files/TigersÕgblad_uodiiejctreeihugjgehshafm.pdf
http://www.bahco.com/files/TigersÕgblad_uodiiejctreeihugjgehshafm.pdf
Bosch har hårdmetallblad för tigersågar... ser ut som samma för sticksåg.
Finns hos Bygma Byggmaterial Danderyd, fast jag vet inte om du bor nära stockholm...
Kallas "special for Cast and Brick". Har inga tänder utan har fastsvetsade HM bitar. Borde vara det du söker. 22 cm är bladet. Bosch beteckning S1130
Finns hos Bygma Byggmaterial Danderyd, fast jag vet inte om du bor nära stockholm...
Kallas "special for Cast and Brick". Har inga tänder utan har fastsvetsade HM bitar. Borde vara det du söker. 22 cm är bladet. Bosch beteckning S1130
Tack, vad juste! Ska testa carbid-spåret först. Jag tror att personen som tipsade om "coromant" kanske menade 3846 Carbide Grit (tack för bra kataloglänk). Den har hårdmetallkross istället för sågtänder.
En kille jag känner sågade ner en slaggstensvägg med en jätteproffsig såg och sa att det dammade utav bara h......
Så fick han rådet att använda en gammal slö, vanlig såg, och det dammade i princip ingenting.
Dyrast behöver inte vara bäst ...
Så fick han rådet att använda en gammal slö, vanlig såg, och det dammade i princip ingenting.
Dyrast behöver inte vara bäst ...
Liknande trådar
-
Offset adapter för tigersågar?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Tigersågblad för fina snitt?
Köp av ny tigersåg för rivning
Makita tigersåg JR3050T (hofors)
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Sågblad för Leca till ryobi tigersåg, hur långt?
Verktyg, Maskiner & Fordon