Den här fredagen passar vi på att frossa i tidstypiska byggdetaljer från 1963 i en stor välbevarad lyxvilla på Lidingö. Huvudentrén på husets långsida placerad á la 1960-tal sätter stilen.

Du kan läsa artikeln här: Tidstypiskt 1963 i sober lyxvilla
 
Fint hus men tråkigt att behöva se lägenhetshus från uteplats och fönster.
 
S Sundance Kid skrev:
Fint hus men tråkigt att behöva se lägenhetshus från uteplats och fönster.
Ja, tråkigt att det ska bo vanliga människor på Lidingö.
 
  • Gilla
  • Haha
Retromodernist och 8 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Ja, tråkigt att det ska bo vanliga människor på Lidingö.
Inte menat så men jag vill verkligen inte se lägenhetshus ifrån uteplats eller fönster.
Vanliga människor bor i fina hus också.
 
  • Gilla
Krageholm och 2 till
  • Laddar…
vackert hus men fel läge bilvägen och spåret så nära för det priset och inte direkt barn vänligt ingen tomt att prata om
 
Intressant hus.

Skjutdörrar är underskattade. De ger illussionen av en öppen planlösning men valet att kunna stänga.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Maria T
Åh, jag gillar verkligen det mesta med det här huset - skjutdörrarna, den öppna spisen, innertrappan och takljuset. Kanske att köket skulle gjorts lite ljusare (i mitt tycke) men badrummen är fantastiska. Skulle gärna bo i det huset om jag hade råd.

Att många, kanske de flesta som bor i enfamiljshus gärna vill se ut över vatten, skog eller ängar och slippa se Larsberg (Bodal, Larsboda, Flemingsberg, Blåkulla eller annat valfritt höghusområde) kan jag förstå, men i mitt tycke finns det värre saker; nämligen att stycka av redan med Stockholmsmått mätt, små villatomter och slå upp både villa och Attefallare på det avstyckade så det känns som att man stirrar in i ett akvarium, alternativt att en själv är guldfisken... :rolleyes:
 
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Åh, jag gillar verkligen det mesta med det här huset - skjutdörrarna, den öppna spisen, innertrappan och takljuset. Kanske att köket skulle gjorts lite ljusare (i mitt tycke) men badrummen är fantastiska. Skulle gärna bo i det huset om jag hade råd.

Att många, kanske de flesta som bor i enfamiljshus gärna vill se ut över vatten, skog eller ängar och slippa se Larsberg (Bodal, Larsboda, Flemingsberg, Blåkulla eller annat valfritt höghusområde) kan jag förstå, men i mitt tycke finns det värre saker; nämligen att stycka av redan med Stockholmsmått mätt, små villatomter och slå upp både villa och Attefallare på det avstyckade så det känns som att man stirrar in i ett akvarium, alternativt att en själv är guldfisken... :rolleyes:
Finns ju hus med olika stora tomter i området men då får man betala mer.
Som alltid när markpriserna ökar så krymper tomterna och riktigt stora tomter finns främst där markpriserna är låga.
 
Jag har får panik över den trista inredningen och fula konsten. Noll värme. Det kanske är målet iofs.
 
Maria T Maria T skrev:
Åh, jag gillar verkligen det mesta med det här huset - skjutdörrarna, den öppna spisen, innertrappan och takljuset. Kanske att köket skulle gjorts lite ljusare (i mitt tycke) men badrummen är fantastiska. Skulle gärna bo i det huset om jag hade råd.

Att många, kanske de flesta som bor i enfamiljshus gärna vill se ut över vatten, skog eller ängar och slippa se Larsberg (Bodal, Larsboda, Flemingsberg, Blåkulla eller annat valfritt höghusområde) kan jag förstå, men i mitt tycke finns det värre saker; nämligen att stycka av redan med Stockholmsmått mätt, små villatomter och slå upp både villa och Attefallare på det avstyckade så det känns som att man stirrar in i ett akvarium, alternativt att en själv är guldfisken... :rolleyes:
det är ju inte direkt botkyrka man ser på andra sidan bara massa bostadsrätter
 
Maria T
M maria01 skrev:
det är ju inte direkt botkyrka man ser på andra sidan bara massa bostadsrätter
Vet precis vilka områden man ser i horisonten, men ett tolvvåningshus är just det, tolv våningar oavsett om personerna som bor där betalar bostadsrättsavgift eller hyra.
 
Maria T Maria T skrev:
Vet precis vilka områden man ser i horisonten, men ett tolvvåningshus är just det, tolv våningar oavsett om personerna som bor där betalar bostadsrättsavgift eller hyra.
jag cittera fel person sorry
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag har får panik över den trista inredningen och fula konsten. Noll värme. Det kanske är målet iofs.
Det är ju mäklarbilder, de ska helst vara opersonliga. Värmen kommer ofta med egen inredning.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
L LoTiX skrev:
Det är ju mäklarbilder, de ska helst vara opersonliga. Värmen kommer ofta med egen inredning.
Ja fullt medveten om att man vill att det skall vara nedskakat. Jag skulle dock igen visa ett hur kallt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.