Någon som vet om man kan skapa tidsscheman för ovanstående värmepump? Jag har laddat ner IVT Anywhere-appen (som fått uselt betyg för övrigt). I demoläget kan man skapa tidsscheman, men när jag ansluter till min värmepump finns inte alternativet tidsschema. Går jag in på "Anläggningsinfo" i appen så står det "Driftläge: Alltid på". Hittar inget ställe där jag kan ändra detta. Till saken hör att jag saknar en inomhusgivare för närvarande, kan detta påverka avsaknaden av tidsschema? Eller är det helt enkelt så att GEO 508 C saknar funktionen för att skapa tidsscheman? Det enda jag hittar är semesterläge.

Jag tror du behöver innegivaren för dom funktionerna eftersom både schemat och semesterläget sänker inomhustemperaturen angivet antal grader. Iallafall är det så på de äldre modellerna av Bosch/IVT och jag gissar att styrsystemet funkar ungefär lika.

• Gilla
irrbloss
  • Laddar…
K
I min app väljer man "alltid på" eller "tidsprog." i första fliken. Saknar du den? Jag har ingen innegivare.

• Mobilapplikationens gränssnitt med temperaturinställning på 17.0°C och alternativen "Alltid på" och "Tidsprog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
irrbloss
  • Laddar…
K krille_kofot skrev:
I min app väljer man "alltid på" eller "tidsprog." i första fliken. Saknar du den? Jag har ingen innegivare.
Ja det är så det ser ut i min app också när man går in i demoläget. Men när jag ansluter till min pump får jag ingen sådan funktion. Har du en Geo 508 C också? Kan som tidigare nämnts bero på att jag saknar rumsgivaren.

• Mobilapplikationsgränssnitt för en värmepump med temperaturinställningsratt visande 18.0°C.
    Skapa konto
K
I irrbloss skrev:
Ja det är så det ser ut i min app också när man går in i demoläget. Men när jag ansluter till min pump får jag ingen sådan funktion. Har du en Geo 508 C också? Kan som tidigare nämnts bero på att jag saknar rumsgivaren.
Nej jag har en airmodule med airx 417. Jag saknar ju också rumsgivaren så det borde inte vara det. Hoppas att någon annan kan ge dig bättre svar.

Förresten, pumpen installerades klart idag och först ville appen inte ansluta då det stod att programvaran var för gammal. Att det skulle ta minst 24h innan den uppdateras. Men några minuter senare lyckades jag ändå ansluta. Verkar som min firmware är väldigt gammal om versionsnummer har något med årtal att göra, vilket det antagligen inte har :).

• Skärmdump som visar mjukvaru- och hårdvaruversioner för en pump, "Mjukvaruversion 04.07.06".
    Skapa konto
K
I irrbloss skrev:
Förresten, pumpen installerades klart idag och först ville appen inte ansluta då det stod att programvaran var för gammal. Att det skulle ta minst 24h innan den uppdateras. Men några minuter senare lyckades jag ändå ansluta. Verkar som min firmware är väldigt gammal om versionsnummer har något med årtal att göra, vilket det antagligen inte har :).
Jag har samma, både hårdvaruversion och mjukvara.

• Gilla
irrbloss
  • Laddar…
Jag har 04.08.02 till 512c, uppdaterades i vintras av service.

Fick du ordning på tidsstyrningen ?

A Allets skrev:
Fick du ordning på tidsstyrningen ?
Nej jag har gett upp hoppet om det. Kör samma temperatur dygnet runt. Jag har skaffat Tado-termostater till alla radiatorer, i medföljande app kan man göra tidsscheman om man vill. Kräver dock att IVT:n står på den maxtemp man vill kunna ha, däremot kan elementen strypas till en lägre temperatur enligt ett tidsschema. För övrigt har IVT-appen blivit rent katastrofalt dålig. De har tagit bort smartgrid. Är glad att jag har ett bra elavtal bundet i ytterligare ett år, därefter tänkte jag ha Tibber och då känns det som smartgrid är ett måste för att få någon ekonomi i det.

Tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.