Har fått en offert att lägga marksten på 24m2( eller "ca 30m2" som det stod i offerten).
Förarbetet är redan gjort av samma firma, vi hade dom inne för annat grävarbete och är nöjda med dem.
Tanken var att jag skulle lägga stenen själv men tiden och energin är inte riktigt på min sida.
Upplever att dom räknat högt på antalet timmar. Men har aldrig gjort det själv så jag vet inte. 48 timmar har de räknat på.
Offerten omfattar:
Avjämning, läggning och gjutning av kantsten i betong, läggning av betongsten som är 40x40cm, fogsand och återställning.
Vad tror ni. Är 48 timmar rimligt eller är det högt räknat?
Är lite rädd att ge mig på detta själv med gjutning av kantsten.
Förarbetet är redan gjort av samma firma, vi hade dom inne för annat grävarbete och är nöjda med dem.
Tanken var att jag skulle lägga stenen själv men tiden och energin är inte riktigt på min sida.
Upplever att dom räknat högt på antalet timmar. Men har aldrig gjort det själv så jag vet inte. 48 timmar har de räknat på.
Offerten omfattar:
Avjämning, läggning och gjutning av kantsten i betong, läggning av betongsten som är 40x40cm, fogsand och återställning.
Alltså 2man tre dagar, inte helt orimligt men kanske lite marginal men så är det med fast pris..Jonas Swedberg skrev:
Har fått en offert att lägga marksten på 24m2( eller "ca 30m2" som det stod i offerten).
Offerten omfattar:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tidsåtgång för att lägga golvspånskivor samt spridningsplåt?
Golv -
Rimligt pris alt tidsåtgång för arbete med gjutning av garageplatta?
Grund & Markarbeten -
Tidsåtgång att sätta Forestia Premium Ceiling
Tak & Vind -
Tidsåtgång montering plattor i storformat
Badrum -
Tidsåtgång för att bygga nytt tak
Tak & Vind