Det är dags att göra iordning trädgården och vi planerar att plantera thujor längst tomtgränsen.

Är det någon som har erfarenhet av Plantinavia och deras krukodlade "outlet" thujor? Blir nämligen en del prisskillnad om man ska köpa dem från tex Blomsterlandet.

Köpte för ca 2år sedan från Plantinavia, dyraste jag hittade på nätet men också bäst recensioner. Blev 70m 1m höga plantor. Krukodlade. Gick på ca 30k om jag inte minns fel. Alla plantor är idag 1,5-2m. Ingen har dött. Bra kundtjänst som svarade snabbt vid frågor.

Med vänlig hälsning, fremax

fremax fremax skrev:
Köpte för ca 2år sedan från Plantinavia, dyraste jag hittade på nätet men också bäst recensioner. Blev 70m 1m höga plantor. Krukodlade. Gick på ca 30k om jag inte minns fel. Alla plantor är idag 1,5-2m. Ingen har dött. Bra kundtjänst som svarade snabbt vid frågor.

Tack för svar! Var det deras "finare" plantor du tog då? Priset är betydligt dyrare om man ska välja deras lite "limited" sort, därav blev jag nyfiken om deras outlet är likvärdiga med tex Blomsterlandet.

Japp , köpte deras limited. Har bekanta som köpt från andra och där har 1-3-4st dött efter 1år. Dock så har de fått nya gratis men man ser vilka som blivit utbytta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.