Hej!

För ungefär ett halvår sedan planterade jag jättethuja runt uteplatsen.Haft lite problem med att enstaka buskar blivit bruna men lyckats rädda de genom att rikligt vattna de 1-3 ggr per vecka.

Nu till min fråga (se bild) - dessa har helt plötsligt fått röd/bruna grenar inifrån som jag inte sett förut. Vad kan det bero på? Känns som att det blir fler och fler grenar för varje dag som drabbas. Är det bara att klippa bort de eller vad tror ni?

• Trädgård med nyligen planterade jättethuja med rödbruna grenar vid en uteplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Jättethuja med rödbruna grenar omgivna av en häck och en studsmatta i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Uteplats med en rad unga jättethuja som uppvisar tecken på brunaktiga grenar bland det gröna, angivande hälsoproblem hos växterna.
    Skapa konto
  • Jättethuja med tecken på sjukdom, grenar som är rödbruna i mitten bland gröna grenar.
    Skapa konto
  • Jättethuja med rödbruna grenar inifrån som symptom på möjlig sjukdom eller stress.
    Skapa konto
  • Jättethuja med rödbruna grenar bland gröna blad nära ett staket och med marktäckning av barkflis.
    Skapa konto
  • Gilla
Sebastian Villason
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.