Hej!

vi har precis flyttat in i vårt nya hus, det finns en gammal Thermia ept 13 elpanna, på grund av renovering vvs att byta ut den någon annanstans. men sedan dess sänkning lampa blinkar och stoppar inte . Frågade VVS, han sagt ingen fail. Men jag är osäker, eftersom blinkande inte förut.. Jag skulle uppskatta alla råd.

• En värmepump från Thermia med reglage, indikatorlampor och tryckmätare monterad på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken diod lyser/blinkar, sen det med knapparna nere till vänter, dom ska vara i nedreläget, annars sänks tempempen med X-grader under som visas antal timmar. Inställning av kurva är bakom luckan till vänster. Den som sitter på fronten är bara för finjustering värme och det är inte tempen i huset som det gäller. Det är tempen på vattnet som går ut som ändras och då blir svalare eller varmare i huset.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Vilken diod lyser/blinkar, sen det med knapparna nere till vänter, dom ska vara i nedreläget, annars sänks tempempen med X-grader under som visas antal timmar. Inställning av kurva är bakom luckan till vänster. Den som sitter på fronten är bara för finjustering värme och det är inte tempen i huset som det gäller. Det är tempen på vattnet som går ut som ändras och då blir svalare eller varmare i huset.
J jonaserik skrev:
J jonaserik skrev:
Which diode lights up/flashes, then it with the buttons down to wait, they must be in the lower position, otherwise the temperature will be lowered by X degrees below the displayed number of hours. Curve setting is behind the hatch on the left. The one on the front is only for fine-tuning the heat and it is not the temperature in the house that matters. It is the temperature of the water that comes out that changes and then becomes cooler or warmer in the house.
tack tack för svaret, jag satte knappar Na på nedreläget, och sänkning lampa slutar blinkar tack, och ska dom vara så hela året runt- —- behöver jag justera någon bakom luckan i vinter/sommar. Cheers -

Ska vara så hela året om du inte åker bort längre tid, då kan man ställa ner tempn ett par snäpp. Inställning av sänkning sker bakom luckan. Datan håller reda på om det behövs värme eller ej, så bry dig inte om något.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.