TRJBerg
P Putte 9497 skrev:
Att vara elektriker och att titulera sig elektriker är två skilda saker
Det var en elektriker. Från en gammal väletablerad elfirma.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
En elektriker var nära att ha ihjäl mina föräldrar.
Samma här. När vattenfall bytte elmätare i mina föräldrars fritidshus för 20 år sedan så kopplade installatören fel så att jorden blev strömförande. Farsan upptäckte det då datorn gick sönder. Hade morsan tagit i spisen hade det slutat riktigt illa.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Det var en elektriker. Från en gammal väletablerad elfirma.
Det är bara att beklaga, alla elektriker är ju inte top notch
 
possum77 possum77 skrev:
Samma här. När vattenfall bytte elmätare i mina föräldrars fritidshus för 20 år sedan så kopplade installatören fel så att jorden blev strömförande. Farsan upptäckte det då datorn gick sönder. Hade morsan tagit i spisen hade det slutat riktigt illa.
Men inte om farsan tagit i spisen?
 
P Putte 9497 skrev:
Men inte om farsan tagit i spisen?
Han tillhörde den generationen som inte rörde spisen. Jag har ett traumatiskt minne från barndomen när morsan åkte på konferens och farsan utfodrade oss barn med klimpvälling, bränd falukorv, och gröt. Konstigt nog blev både jag och min bror dugliga i köket 🤷🏻‍♂️
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Känner igen det där. När morsan jobba extra och farsan skulle steka pannkaka så gjorde han 5 st. cm tjocka som var brända utanpå och rann invändigt. Fort skulle det gå så han kunde gå ut i sitt kära garage sedan. Mina två bröder är väll inga mästerkockar men jag som är yngst lärde mig mycket av morsan.

Vet en gång när jag och min näst äldsta brorsa var sjuka så hade han (15 år) fått i uppdrag att laga mat åt oss båda men han visste inte hur man skulle göra så jag som då var 10 fick lösa problemet och det gjorde jag med
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.