M Markarbetaren skrev:
Kärcher! Min K6.85 är 12-13 år gammal, fungerar lika bra som när den var ny. Aldrig förvarad utomhus.
Köpte billigare "förra årets modell" Kärcher då jag flyttade in i nybygget för 18 år sedan. Funkar gott.
 
Ni skriver så jag blir nyfiken på Kränzle :) Min Husqvarna 360 är på flera sätt en bra maskin men slangen är helt vidrig. Den har inbyggt minne och krullar hela tiden ihop sig. Helt värdelös kvalitet.
Så nu ska jag ha nåt annat märke och hade nästan gått in för Nilfisk men läser att en del haft dåliga erfarenheter. Själv har jag goda erfarenheter av Kärcher och min Jula/Lavazzo dieseleldad hetvattentvätt var superbra tills den rostade sönder i värmeslingan.
Ska söka uppgifter på nätet men nån kanske kan svara ifall Kränzle har 9-10 meter slang vilket är ett av mina krav.
 
C
O Olaf3 skrev:
Ska söka uppgifter på nätet men nån kanske kan svara ifall Kränzle har 9-10 meter slang vilket är ett av mina krav.
Nej tyvärr, den är 15 meter. 🙂
 
O Olaf3 skrev:
Ni skriver så jag blir nyfiken på Kränzle :) Min Husqvarna 360 är på flera sätt en bra maskin men slangen är helt vidrig. Den har inbyggt minne och krullar hela tiden ihop sig. Helt värdelös kvalitet.
Så nu ska jag ha nåt annat märke och hade nästan gått in för Nilfisk men läser att en del haft dåliga erfarenheter. Själv har jag goda erfarenheter av Kärcher och min Jula/Lavazzo dieseleldad hetvattentvätt var superbra tills den rostade sönder i värmeslingan.
Ska söka uppgifter på nätet men nån kanske kan svara ifall Kränzle har 9-10 meter slang vilket är ett av mina krav.
15 meter slang och slangvinda är fantastiskt.
 
S
O Olaf3 skrev:
Ni skriver så jag blir nyfiken på Kränzle :) Min Husqvarna 360 är på flera sätt en bra maskin men slangen är helt vidrig. Den har inbyggt minne och krullar hela tiden ihop sig. Helt värdelös kvalitet.
Så nu ska jag ha nåt annat märke och hade nästan gått in för Nilfisk men läser att en del haft dåliga erfarenheter. Själv har jag goda erfarenheter av Kärcher och min Jula/Lavazzo dieseleldad hetvattentvätt var superbra tills den rostade sönder i värmeslingan.
Ska söka uppgifter på nätet men nån kanske kan svara ifall Kränzle har 9-10 meter slang vilket är ett av mina krav.
Är ju bara att du köper en 20 meters slangvinda till din nuvarande och kör vidare.
 
S Sernando skrev:
Är ju bara att du köper en 20 meters slangvinda till din nuvarande och kör vidare.
Intressant tanke. Jag sökte lite på nätet men hittar bara Husqvarna 10 meter, och den slangen säger Husqvarna kundservice att det är samma (usla) kvalitet som den 9 meters slang jag har. Sen finns det högtrycksslangar av andra fabrikat men hur kopplar jag det till en maskin med sin egen typ av koppling?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.