Grattis MB77! Det ska bli kul att läsa din testrapport och se om det stämmer överens med mina egna tankar!
 
Grattis MB77!

Eftersom du skriver
MB77 skrev:
[...]
5 Till sist men inte minst, hur ser den ut på insidan? [...]
Så bör vi väl kunna förvänta oss något i stil med AvE, right? :)
https://www.youtube.com/watch?v=uOqhNAAZ_4w
 
Grattis till vinsten ( eventuell vinstskatt betalas av vinnaren )
 
Vad kul!!! Ser fram emot att testa denna såg :)
 
Grattis! Jag ser fram mot nedplockningen i molekyler. Gärna med lite detaljer kring mjukstart och ev. Motorbroms.
 
Jag tänkte vara ute i god tid nu så jag anmäler mig till nästa test. Skriv upp det :D
 
Jag skulle nog behöva testa en kombi snickerimaskin, En robland eller nått. :)
 
P
Har själv en GCM 8 S som ser snarlik ut, föregångaren? Märkte dock att 45 graders fasta gerlägena inte stämmer nu när jag byggde köket och monterade krönlisterna.
 
På 8SJL går de fasta lägena att justera, skulle förvåna mig om det inte går även på din 8S.
 
P
Jag har inte haft tid att testa men det bör ju gå att justera på en så pass dyr maskin. Måste köpa mig en lite bättre vinkelhake först då den gamla börjar bli sliten.
 
mexitegel skrev:
På 8SJL går de fasta lägena att justera, skulle förvåna mig om det inte går även på din 8S.
Var justerar man dom?
Jag hade fel i vinklarna på min GCM 8 SJL och pratade med Bosch. Dom sa att maskinen var tvungen att skickas in - för det skulle stämma vid leverans och gick inte att justera själv. Därav avsaknaden av instruktion till just detta i bruksen.
Så... idag fick jag tillbaka sågen men har inte hunnit testa. Men till nästa gång gör jag det hellre själv - om det går. Så var hittar du dom inställningarna? Kanske du kan ta en bild och lägga ut i tråden. Kan ju vara fler som är intresserade.
 
Om jag inte minns helt fel så stod det bland de sista sidorna i manualen? Jag har själv inte behövs justera så det praktiska utförandet har jag ingen erfarenhet av tyvärr.
 
Hlm_OH skrev:
Var justerar man dom?
Jag hade fel i vinklarna på min GCM 8 SJL och pratade med Bosch. Dom sa att maskinen var tvungen att skickas in - för det skulle stämma vid leverans och gick inte att justera själv. Därav avsaknaden av instruktion till just detta i bruksen.
Så... idag fick jag tillbaka sågen men har inte hunnit testa. Men till nästa gång gör jag det hellre själv - om det går. Så var hittar du dom inställningarna? Kanske du kan ta en bild och lägga ut i tråden. Kan ju vara fler som är intresserade.
Frågan har varit uppe tidigare, se denna tråden: https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/212259-justera-gcm-8sjl.html

Så du hade inte behövt skicka in den...;)
 
bygga_bo skrev:
Frågan har varit uppe tidigare, se denna tråden: [länk]

Så du hade inte behövt skicka in den...;)
Där ser man 😊
Typiskt att jag inte kollade det först. Men nu vet jag, så tack för tipset

:)
 
Så idag dök den upp 👍

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tanga och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.