Hej!
I vårt garage finns en fläktkonvektor från PTsystem installerad. Vi har vattenburen värme i hela huset.
Tyvärr finns ingen termostat till fläkten- finns det några andra medlemmar här som har en fläktkonvektor och vilken termostat använder ni?

På fläkten sitter följande ställdon:
https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...GVpvXFVhyW0-9-RLNPtZylQUz7rIHKX0aApchEALw_wcB

Jag kontaktade PTsystem som föreslog att jag skulle köpa en Salus FC600 men 1500 kronor känns lite väl saftigt.

Stort tack för hjälpen!

• Vit ställdon av modellen Salus T30NC230 monterad på rör i garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fläktkonvektor från PTsystem utan termostat, installerad på garagevägg med synliga rör och kabel.
    Skapa konto
  • Fläktkonvektor från PTsystem utan termostat monterad på vägg i garage.
    Skapa konto
Jag har en industrikonvektor hemma i garaget som jag styr med en vanlig rumstermostat. Den styr både fläkt och cirkpump.

Så en sådan kan du ha för att starta och stanna fläkten. Men vet inte hur det kommer funka när du har en elektrisk termostat på kopplet också.

L Lutte skrev:
Jag har en industrikonvektor hemma i garaget som jag styr med en vanlig rumstermostat. Den styr både fläkt och cirkpump.

Så en sådan kan du ha för att starta och stanna fläkten. Men vet inte hur det kommer funka när du har en elektrisk termostat på kopplet också.
Hej!
Jag köpte en vanlig rumstermostat och det funkar finfint :) Jag behöver starta fläkten manuellt men det kan jag leva med :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.