Hej,

Vi ska på grund av kommande tillbyggnad använda vår källaringång som hall nov-juli. Det lär ju bli rätt blött med skor, kläder osv, så jag är på jakt efter någon enkel & billig lösning som skyddar golvet någorlunda men som inte ser alltför tråkig ut. Några idéer?

• Trähögkant i hörnet av ett rum med ljusa furugolv och vitmålade väggar, tecken på slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastgolv, våtrumsmatta. Bara köpa på metervara hos en golvfirma. Och lägg ovanpå befintliga golvet.

• Gilla
alexander___
  • Laddar…
Det golvet som finns är ju trevligt så det mesta blir förstås tråkigt. Jag tänker mig att Masonitskivor förstås går bort. Ett billigt laminatgolv kan funka men tar tid att lägga.
Jag hade nog prioriterat att göra det lätt för mig och få en erforderlig funktion: jag skulle plocka bort kvarsstavarna och köpt nålfiltsmatta/entrematta på lösmeter och återmonterat kvarsstavarna. En stor fördel är att gruset och annat jox fastnar i mattan.

• Gilla
alexander___
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Det golvet som finns är ju trevligt så det mesta blir förstås tråkigt. Jag tänker mig att Masonitskivor förstås går bort. Ett billigt laminatgolv kan funka men tar tid att lägga.
Jag hade nog prioriterat att göra det lätt för mig och få en erforderlig funktion: jag skulle plocka bort kvarsstavarna och köpt nålfiltsmatta/entrematta på lösmeter och återmonterat kvarsstavarna. En stor fördel är att gruset och annat jox fastnar i mattan.
Men en sån blir väl blöt? Tänker att det inte är så bra med golvet?

alexander___ david__ skrev:
Men en sån blir väl blöt? Tänker att det inte är så bra med golvet?

Det viktiga är nog att golvet får andas, hålls rummet torrt i övrigt borde det inte bli några problem under en så kort period. Även helt täta material skadar golv genom att inte släppa ut fukt.

• Gilla
alexander___
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.