Hej,
Vi ska på grund av kommande tillbyggnad använda vår källaringång som hall nov-juli. Det lär ju bli rätt blött med skor, kläder osv, så jag är på jakt efter någon enkel & billig lösning som skyddar golvet någorlunda men som inte ser alltför tråkig ut. Några idéer?
Vi ska på grund av kommande tillbyggnad använda vår källaringång som hall nov-juli. Det lär ju bli rätt blött med skor, kläder osv, så jag är på jakt efter någon enkel & billig lösning som skyddar golvet någorlunda men som inte ser alltför tråkig ut. Några idéer?
Det golvet som finns är ju trevligt så det mesta blir förstås tråkigt. Jag tänker mig att Masonitskivor förstås går bort. Ett billigt laminatgolv kan funka men tar tid att lägga.
Jag hade nog prioriterat att göra det lätt för mig och få en erforderlig funktion: jag skulle plocka bort kvarsstavarna och köpt nålfiltsmatta/entrematta på lösmeter och återmonterat kvarsstavarna. En stor fördel är att gruset och annat jox fastnar i mattan.
Jag hade nog prioriterat att göra det lätt för mig och få en erforderlig funktion: jag skulle plocka bort kvarsstavarna och köpt nålfiltsmatta/entrematta på lösmeter och återmonterat kvarsstavarna. En stor fördel är att gruset och annat jox fastnar i mattan.
Men en sån blir väl blöt? Tänker att det inte är så bra med golvet?H Huzzbutt skrev:Det golvet som finns är ju trevligt så det mesta blir förstås tråkigt. Jag tänker mig att Masonitskivor förstås går bort. Ett billigt laminatgolv kan funka men tar tid att lägga.
Liknande trådar
-
Universalhållare för svänghjul - var köpa?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Miele induktionshäll ”KM 7677 FR” - Bromma
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Bygga ut altan - behålla stommen eller byta allt?
Altan & Uteplats -
Koppla in häll 2-fas
El -
Borrade hål i bottenplattan - Hur lagas de på bästa sätt för att hålla tätt underifrån?
Grund & Markarbeten