132 läst · 2 svar
132 läst
2 svar
Temostat som är programmerbar/app
Hej! Jag har ett hus från 1930 med vattenburen värme och vi har bergvärme. Vi gillar att sova svalt/kallt och har nästan alltid fönstret lite på glänt året runt. Då vill man ju ha avstängd termostat sen kväll/natt och påslag på morgon/dag. Finns det någon bra ganska enkel termostat för detta. App är inget måste. Många lösniongar verkar bygga på att man har större smarta system och har termometer på väggen som kommunicerar med termostaten. Finns det inställning via app är det bra men som sagt inget måste.
Är det någon som kommer på en lösning/produkt som löser detta vore jag mycket tacksam
Med vänlig hälsning
Anders
Är det någon som kommer på en lösning/produkt som löser detta vore jag mycket tacksam
Med vänlig hälsning
Anders
Jag köpte ett par batteridrivna radiatortermostater på Bauhaus för en mängd år sedan. De hade ungefär samma pris som vanliga termostater men inte WiFi eller Zwave och sånt liknande som är vanligt numera. Fanns dock ett eget programmeringsverktyg om man hade många termostater att sköta om. https://www.conrad.se/sv/p/eurotron...nisk-8-till-28-c-2620303.html#productTechData Tyvärr höll de bara kanske 5-6 år innan elektroniken inte fungerade längre. Kanske bättre numera? Idag finns det en mängd olika sådana modeller med WiFi m.m. hos t.ex. Conrad. Priset skiljer ganska mycket och man behöver veta vilka finesser man söker och leta efter vilka som har engelsk eller svensk manual om man inte är bra på tyska.
Tack för bra och blixtsnabb respons, Josth!J Josth skrev:Jag köpte ett par batteridrivna radiatortermostater på Bauhaus för en mängd år sedan. De hade ungefär samma pris som vanliga termostater men inte WiFi eller Zwave och sånt liknande som är vanligt numera. Fanns dock ett eget programmeringsverktyg om man hade många termostater att sköta om. [länk] Tyvärr höll de bara kanske 5-6 år innan elektroniken inte fungerade längre. Kanske bättre numera? Idag finns det en mängd olika sådana modeller med WiFi m.m. hos t.ex. Conrad. Priset skiljer ganska mycket och man behöver veta vilka finesser man söker och leta efter vilka som har engelsk eller svensk manual om man inte är bra på tyska.