899 läst · 17 svar
899 läst
17 svar
Telia blåser mig?? Bredband dyrare än i kampanj.
Sida 1 av 2
Tecknade i Januar1 Telia 1000/100 då jag fick en kampanj på deras sida om 1000/1000 för 399/månad i 24 månader. Skall kopplas in idag. Då den inte var igång i morse gick jag in på "mina" sidor för att söka kontakter. Då ser jag för fösta gången (dum som jag är), att avtalet inta alls är det 24 mån avtalet vi diskuterat. Utan ett 12 månaders avtal för 699/månad.
När jag talat med telia, så vill dom inte kännas vid den kampanjen, och vill varken backa på pris eller anulera avtalet. utan hänvisar till att jag haft 14 dagars ångerrätt. Bekräftelsen som skall gått via post har jag aldrig läst. Här har dom rätt jag borde gått igenom mitt avtal.
Min enda chans att ha en möjlighet till reklamation, är nu att visa att det faktiskt funnits denna kampanj, vilket han inte själv kan se på kundtjänst. Så min fråga till forumet. är det någon som i januari, tror den även fanns i februari hars ett och teknat Telia 1000/1000 för 399 på 24 mån avtal. Om så så skulle jag vara evigt tacksam om någon kunde dela en skärm dump, avtal etc, så jag har något att sätta mot.
När jag talat med telia, så vill dom inte kännas vid den kampanjen, och vill varken backa på pris eller anulera avtalet. utan hänvisar till att jag haft 14 dagars ångerrätt. Bekräftelsen som skall gått via post har jag aldrig läst. Här har dom rätt jag borde gått igenom mitt avtal.
Min enda chans att ha en möjlighet till reklamation, är nu att visa att det faktiskt funnits denna kampanj, vilket han inte själv kan se på kundtjänst. Så min fråga till forumet. är det någon som i januari, tror den även fanns i februari hars ett och teknat Telia 1000/1000 för 399 på 24 mån avtal. Om så så skulle jag vara evigt tacksam om någon kunde dela en skärm dump, avtal etc, så jag har något att sätta mot.
Kampanjpriserna gäller ofta bara det lokala nät där du finns, så du är nog inte mycket hjälpt av medlemmarna här i forumet.
Bästa vägen framåt är troligen att gå till fiberleverantören och fråga om de har information om vilka kampanjer företagen i deras nät har haft.
En annan väg framåt skulle kunna vara att använda en timemachine för nätet och leta efter den sida som priset troligen varit angivet på.
Bästa vägen framåt är troligen att gå till fiberleverantören och fråga om de har information om vilka kampanjer företagen i deras nät har haft.
En annan väg framåt skulle kunna vara att använda en timemachine för nätet och leta efter den sida som priset troligen varit angivet på.
Öppen fiber runt Göteborg borde finnas många tänker jag. Priset kom upp när jag knappade in mind aress. Så stämemr nog att de ger lite lokala priser. Samtidigt avr erbjudandets å bra för att vara telia, att fler borde snappat upp det. Men det var ju för bra för att vara sant. Jag tecknade det via kundtjänst, och diskuterade just hur bra det var dåd e tog exakt samma för 600/600. Så säker på att detta inte var en miss från min sida. Men därför svårt att hitta någon gammal sida, då det inte kommer upp om man inte söker på sin adress.pacman42 skrev:
Kampanjpriserna gäller ofta bara det lokala nät där du finns, så du är nog inte mycket hjälpt av medlemmarna här i forumet.
Jo självklart, skrev det i mitt inläggT tergo skrev:
Jag bokade med handläggare på telefon, inget kom per mail, utan det postades med brev. Jag läste igenom det först idag på "mina sidor" när jag letade kontaktinfo för att fråga varför inte tjänsten kommit igång.. Stressad som man är så kollade jag inte igenom det, då det teckndes i Januari, och var bokat till idag. Har inte funderat på det fören idag när de var sena med installationen, först då jag faktiskt gick igenom avtalet. Urkorkat, med tanke på att jag jobbar med kontrakt och avtal hela dagarna. Så beredd att stå mitt kast. Men jag är riktigt frustrerad över att Telia agerar så här. Jag är övertygad om att uppläggningen var ett genuint misstag från dem, då det var ett 24 mån avtal vi diskuterade, och det lades upp ett betydligt mindre förmånligt 12 mån avtal. Att en så stor och ledande aktör ändå med näbbar och klor står på sig att deras avtal skall gälla, trots att tjänsten inte ens hunnit levererats än förvånar mig. Det de fått ut är en kortsiktig kund, som redan imorgon lägger in en uppsägning till till när avtalet löper ut, samt börjat sondera andra leverantörer för min firmas Fiber, som vi har med Telia idag.
899:-/månad - rabtt 199:-/månad, bindningstid 12 månader.K Kane skrev:
På webben när jag sökte stod det 399:-/ månad, bindningstid 24 månader. Vilket jag även diskuterade med kundtjänst när jag beställde. Brevet kom ett antal dagar senare, och jag har helt enkelt inte sett det. Hade avtalet mailats, så hade jag nog aldrig missat detta.
Min mor råkade ut för något liknande.
Hon fick en länk till en pdf med avtalet men missade att spara ner pdfen och missade att länken bara fungerade en viss tid.
Så när fakturorna började trilla in var de högre än hon menade var avtalat men kunde pga ej sparad pdf inte visa detta.
Efter många turer med support var där en som faktiskt hjälpte henne att hitta pdfen på Telia och som när de läst den även justerade månadsavgiften då mor hade haft rätt.
Så mitt tips är att ge dig på dem igen och be dem om inspelningen av avtalet alt pdfen som beskriver avtalet ni har.
Hon fick en länk till en pdf med avtalet men missade att spara ner pdfen och missade att länken bara fungerade en viss tid.
Så när fakturorna började trilla in var de högre än hon menade var avtalat men kunde pga ej sparad pdf inte visa detta.
Efter många turer med support var där en som faktiskt hjälpte henne att hitta pdfen på Telia och som när de läst den även justerade månadsavgiften då mor hade haft rätt.
Så mitt tips är att ge dig på dem igen och be dem om inspelningen av avtalet alt pdfen som beskriver avtalet ni har.
Bra att det löste sig för henne . Bad om inspelning, men de hävdar att det inte finns någon. Gällande avtalet, hänvisar det till det som är upplagt. Tyvärr har jag inte sett något annat. Jag har sett erbjudandet på webben jag fick upp när jag knappade in min adress. Sen ringde jag dom, för att verkligen vara säker på allt skulle bli rätt, då jag hade start långt fram i tiden. Mitt enda halmstrå är att se om någon lyckats få samma avtal som jag skulle haft, 1000/1000 för 399:- vid ungefär samma tid. I så fall har de rätt svårt att hävda att de inte har haft något sådant erbjudande.K Klass0n skrev:Min mor råkade ut för något liknande.
Var har dom då beviset på att ni har ett avtal?M mojjen skrev:Bra att det löste sig för henne . Bad om inspelning, men de hävdar att det inte finns någon. Gällande avtalet, hänvisar det till det som är upplagt. Tyvärr har jag inte sett något annat. Jag har sett erbjudandet på webben jag fick upp när jag knappade in min adress. Sen ringde jag dom, för att verkligen vara säker på allt skulle bli rätt, då jag hade start långt fram i tiden. Mitt enda halmstrå är att se om någon lyckats få samma avtal som jag skulle haft, 1000/1000 för 399:- vid ungefär samma tid. I så fall har de rätt svårt att hävda att de inte har haft något sådant erbjudande.
Jag är rätt säker på att mamma signerade med bankID.
Jag hade 500/500 för 299:- med Telia i mitt stadsnät, men det var för tre år sedan...M mojjen skrev:Bra att det löste sig för henne . Bad om inspelning, men de hävdar att det inte finns någon. Gällande avtalet, hänvisar det till det som är upplagt. Tyvärr har jag inte sett något annat. Jag har sett erbjudandet på webben jag fick upp när jag knappade in min adress. Sen ringde jag dom, för att verkligen vara säker på allt skulle bli rätt, då jag hade start långt fram i tiden. Mitt enda halmstrå är att se om någon lyckats få samma avtal som jag skulle haft, 1000/1000 för 399:- vid ungefär samma tid. I så fall har de rätt svårt att hävda att de inte har haft något sådant erbjudande.
Det har förmodligen jag också gjort. Kommer inte ihåg. Oavsett så har de en orderbekräftelse daterad från från samma dag, som jag nog skulle bestridit. Så sitter nog ganska pyrt till, det får bli lärpengar.K Klass0n skrev:
Jag tror, precis som @Klass0n, att du bör ifrågasätta avtalets existens om de inte kan ta fram någon inspelning.M mojjen skrev:Bra att det löste sig för henne . Bad om inspelning, men de hävdar att det inte finns någon. Gällande avtalet, hänvisar det till det som är upplagt. Tyvärr har jag inte sett något annat. Jag har sett erbjudandet på webben jag fick upp när jag knappade in min adress. Sen ringde jag dom, för att verkligen vara säker på allt skulle bli rätt, då jag hade start långt fram i tiden. Mitt enda halmstrå är att se om någon lyckats få samma avtal som jag skulle haft, 1000/1000 för 399:- vid ungefär samma tid. I så fall har de rätt svårt att hävda att de inte har haft något sådant erbjudande.
Lustig upplösning.
Efter att jag allierat mig med att ta kostnaden och sen ha gjort mitt med telia, så ökade min frustration när tjänsten ännu inte kommit igång i morse.
Såg även att de bifogat ett mail att de inte kunde leverera pga att det låg ett aktivt abbonemang, och bokat nytt försök 4/4. Ser då på sidan att de försöker installera hos grannen
Rättad adress på mitt kontrakt, men fel adress på installations adress (Vi bor på 2B, han på 2A).
Efter en del bollande, där jag krävde en omedelbar åtgärd, och flytt till rätt adress. Vilket de trodde efter många samtal dom kunde lösa, så börjar hon lägga in nytt ärende om flytt.
Blir tyst en stund i andra ändan, sen: "När jag lägger in rätt adress så får jag upp erbjudandet du hänvisat till med 399/månad i 24 mån. Förstår att du varit förbannad."
Nu blev det tyvärr en försening på ett par veckor, då det slutade med att de var tvugna att göra ett helt nytt avtal, med operatörsbyte, vilket den första säljaren helt missat, då han knappade in fel adress, och det redan fanns telia. Men Telia erbjuder här en fri lånerouter med 4G, så det mest elementära fungerar, och de bjuder på en månadsfaktura.
Så trots allt så slutade detta ganska väl.
Måste trots alla turer ändå säga att kundtjänsten på telia håller hög nivå. Dom har lagt ner tid, sisat samtalet nära 1,5h. Försökt hitta lösningar inom de snäva ramar dom har att röra sig med. Men framför allt, hållit mycket trevligt ton, trots att jag stundtals inte gjort det
Efter att jag allierat mig med att ta kostnaden och sen ha gjort mitt med telia, så ökade min frustration när tjänsten ännu inte kommit igång i morse.
Såg även att de bifogat ett mail att de inte kunde leverera pga att det låg ett aktivt abbonemang, och bokat nytt försök 4/4. Ser då på sidan att de försöker installera hos grannen
Rättad adress på mitt kontrakt, men fel adress på installations adress (Vi bor på 2B, han på 2A).
Efter en del bollande, där jag krävde en omedelbar åtgärd, och flytt till rätt adress. Vilket de trodde efter många samtal dom kunde lösa, så börjar hon lägga in nytt ärende om flytt.
Blir tyst en stund i andra ändan, sen: "När jag lägger in rätt adress så får jag upp erbjudandet du hänvisat till med 399/månad i 24 mån. Förstår att du varit förbannad."
Nu blev det tyvärr en försening på ett par veckor, då det slutade med att de var tvugna att göra ett helt nytt avtal, med operatörsbyte, vilket den första säljaren helt missat, då han knappade in fel adress, och det redan fanns telia. Men Telia erbjuder här en fri lånerouter med 4G, så det mest elementära fungerar, och de bjuder på en månadsfaktura.
Så trots allt så slutade detta ganska väl.
Måste trots alla turer ändå säga att kundtjänsten på telia håller hög nivå. Dom har lagt ner tid, sisat samtalet nära 1,5h. Försökt hitta lösningar inom de snäva ramar dom har att röra sig med. Men framför allt, hållit mycket trevligt ton, trots att jag stundtals inte gjort det