1 461 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Teleteclarm som spökar
Har ett teletec eller heter det dsc? Pc 585 med lcd-display 5501 som verkar allt annat än andvändarvänligt. Det är för det första en helt värdelös manual som gör mig tveksam till att öht. ha kvar det.
Iaf, nu efter strömavbrott så funkar det sisådär. Har brutit backupströmmen också. Det börjar tokpipa om displayen efter ca 30 min man satt på strömmen, utan att man larmat på.
Någon som vet hur man nollställer hela larmet från scratch eftersom föregående husägare inte har koll på detta eller verkar ha installatörskod heller. Det går inte ens att ställa tid/datum,när jag trycker *6+kod+1. Det tjuter till när jag slagit in kodens sista siffra och så börjar displayen visa symbolen för programmering.
Någon vänlig själ som kan vägleda?
Iaf, nu efter strömavbrott så funkar det sisådär. Har brutit backupströmmen också. Det börjar tokpipa om displayen efter ca 30 min man satt på strömmen, utan att man larmat på.
Någon som vet hur man nollställer hela larmet från scratch eftersom föregående husägare inte har koll på detta eller verkar ha installatörskod heller. Det går inte ens att ställa tid/datum,när jag trycker *6+kod+1. Det tjuter till när jag slagit in kodens sista siffra och så börjar displayen visa symbolen för programmering.
Någon vänlig själ som kan vägleda?
ska försöka guida dig igenom, Börja med nollställa hela larmet. Vilket kan ske på två sätt, antligen via menyn, men om du nu ej känner till installatörskoden så måste man göra det manuellt, om inte det är spärrat från manuell återställning.
Manuell återställning:
Bryt spänningen
Koppla bort trådar som är inkopplade på sektion 1 och Pmg 1
Kortslut mellan sektion 1 och Pmg 1 och slå på spänningen,
sen är larmet återställt. har du diod dispay så ska zone 1 lysa. vet ej hur det ser ut i en lcd dispay
Så börja med att testa det.
Manuell återställning:
Bryt spänningen
Koppla bort trådar som är inkopplade på sektion 1 och Pmg 1
Kortslut mellan sektion 1 och Pmg 1 och slå på spänningen,
sen är larmet återställt. har du diod dispay så ska zone 1 lysa. vet ej hur det ser ut i en lcd dispay
Så börja med att testa det.
om du trycker *2 vad händer då?
Första gången efter strömpåslag ac+dc så visar den 8 ,vilket verkar betyda att klockan går fel...no skit liksom. När jag provar igen med *2 utan att brutit strömmen så visar den inget. Provar jag *3 så lyser bara orangea lampan med triangeln tills man trycker #. Det funkar att larma på och av utan problem med knappsatsen.el_richard skrev:
Ska kanske ta mig tid och mod att försöka reseta hela kören, men tror det blir problem för mig att programmera eftersom dokumentationen över installationen i pärmen till larmet är ett skämt,
Mvh
Illa nog med att larmet krånglar för dig.. Men mer illa är det att jag känner igen problemet, men kan inte på rak arm komma på vad det var som va fel. Det är ett antal år sen sist som jag stötte på det.
Finns det någon datumstämpel på batteriet?
Finns det någon datumstämpel på batteriet?
puttrix skrev:
99% eftersom det har gått att prova larmet med den koden innan, har den inte på något papper eller fått den av ägaren innan eftersom det verkar vara vettigare att prata med en vägg. Har ingen installatörskod heller. Provar jag att slå en annan kod har jag för mig att den tjuter ilsknare på något sätt och inte visar tecknet för programmering.