Någon som är duktig på teletec Pc1580
Har en separat gsm upp ringare kopplad till larmet , har fungerat bra , men har hänt något, så fort jag aktivera larmet så varnar larmet för kvittens fel och ringer upp min mobil , även om jag kvittera detta i telefonen , så sluta den inte , går det att koppla bort att så larmet inte ringer ut på något sätt , och ta bort GSM uppringaren ..?
Kan inte hitta i manualen hur man gör , tacksam för. Hjälp
Har en separat gsm upp ringare kopplad till larmet , har fungerat bra , men har hänt något, så fort jag aktivera larmet så varnar larmet för kvittens fel och ringer upp min mobil , även om jag kvittera detta i telefonen , så sluta den inte , går det att koppla bort att så larmet inte ringer ut på något sätt , och ta bort GSM uppringaren ..?
Kan inte hitta i manualen hur man gör , tacksam för. Hjälp
tack ska testa , hoppas det fungera,
K kronholmen skrev:
Egentligen borde du kunna göra gsm-uppringaren strömlös och testa, men då lär du väl få felmeddelande om att larmet inte kan kommunicera. därav mitt förslag att programmera bort uppringningen.
Har du en lcd-display på din knappsats eller har den bara sektionsdioder?
HejP puttrix skrev:
Det är sektionsdioder, på knappsatsen.
känns väldigt gammalt , och typ omöjligt att koppla bort funktionen med uppringaren ,i detta gamla larm, behöver verkligen hjälp med detta ,
tacksam för förslag, samt detaljerad lösning...
Tack
Okej.K kronholmen skrev:
För att utröna om det är larmet som sköter uppringning via den externa gsm-modulen eller om det är själva gsm-modulen som ringer ut på en signal från larmet så kan du kontrollera den där uppringarurkopplingen igen.
*8 installatörskod
380
och där kontrollera vilka dioder som lyser.
Lyser INTE sektionsdiod 1 så är larmets uppringarfunktion urkopplad vilket innebär att det är den externa gsm som sköter all kommunikation.
avsluta med ###
Kolla detta först så får vi fortsätta felsökning efter resultat.
Har du någon beteckning eller bild på den externa GSM ?
Liknande trådar
-
DSC/ Teletec Communicator IRIS-4 200
Villalarm & Hemautomation -
Visst är det bara att ta bort, Teletec 1500
Teknik -
Tänkte använda ett Teletec PC1580 larm som legat ett tag.
Villalarm & Hemautomation -
Larm TeleTec PC1580 skänkes Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Uppgradera Teletec PC1580 larm
Villalarm & Hemautomation