Tillfartsvägen till min stuga är bitvis lerig o mjuk.
Jag tänkte fylla i botten med gamla tegelpannor o sedan (efter ngn v eller så) lägga lite grus (typ 16/32) ovanpå.
Fråga: Kan man köra sönder gamla lertegelpannor direkt med bilen eller är det risk för punka?

Henrik
 
H Henrik Hed skrev:
Tillfartsvägen till min stuga är bitvis lerig o mjuk.
Jag tänkte fylla i botten med gamla tegelpannor o sedan (efter ngn v eller så) lägga lite grus (typ 16/32) ovanpå.
Fråga: Kan man köra sönder gamla lertegelpannor direkt med bilen eller är det risk för punka?

Henrik
Jag tycker det går bra att fylla körspår med både tegel och betongpannor, se dock till att noga ta bort spiken om taket/ nockpannorna varit spikade.
Om jag vore som du skulle jag hellre toppa med 0/32 eller 0/18 så att ytan ligger still och inte åker iväg vid snöröjning.
 
F fribygg skrev:
Jag tycker det går bra att fylla körspår med både tegel och betongpannor, se dock till att noga ta bort spiken om taket/ nockpannorna varit spikade.
Om jag vore som du skulle jag hellre toppa med 0/32 eller 0/18 så att ytan ligger still och inte åker iväg vid snöröjning.
👍
 
AXS
Det fryser sönder ganska fort och blir mest till lera. Men inte märkt något med däcken, förutom att de blir röda.

Men lägg ut de hela så har du flera år med bra dränerat material att köra på.
 
H Henrik Hed skrev:
Tillfartsvägen till min stuga är bitvis lerig o mjuk.
Jag tänkte fylla i botten med gamla tegelpannor o sedan (efter ngn v eller så) lägga lite grus (typ 16/32) ovanpå.
Fråga: Kan man köra sönder gamla lertegelpannor direkt med bilen eller är det risk för punka?

Henrik
Topplagret ska vara 0- vad du nu vill ha. 16-32 kommer att bli lite av bollhav om du förstår vad jag menar. Det fina binder ihop det hela så 0-30 eller 0-18 brukar vara det vanliga.
 
  • Gilla
Henrik Hed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.