Ska renovera badrummet och vill gärna lägga Tarketts Istanbul på golvet.
Nu säger mattläggaren att den har en glasfiberväv i sig vilket innebär att den spricker. Inte så att tätskiktet tar skada men glasfiberväven spricker vilket ger vita linjer på ovansidan där man värmt och böjt, tex vid golvbrunn eller upp mot toaanslutningen.
Nån annan som kan vittna om att det är så här? Eller är det vår mattläggare som använder fel teknik? Ni som fått vita linjer, kan ni ta en bild och lägga upp? Är det något man stör sig på eller kan man leva med det?

Inte många läggare som vill lägga Tarketts 3m mattor pga armeringen... hur det är just vid brunnen vet jag inte.

Jag hade ett jobb där det var en liknade matta men annat fabrikat, en mattläggare med +25års erfarenhet som la den, där blev det en brun ring runt brunnen efter någon månads användning.
Det berodde på, sa teknikern, att man använt för lite värme och då spricker mattan och fukt sögs kapilärt upp i mattan och missfärgade.

Jag skulle råda er att ta en annan matta

Gammal tråd jag vet. Vad är forumets samlade erfarenhet av Tarketts Istanbul matta i badrum? Är ni som har mattan nöjda efter en tids användning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.