Jag har skrapat mer tapeten på väggarna i ett rum hyresrätten. Men ser att de för länge sedan tapetserat innan de satte fast kabelsamlare runt hela väggen och utmed taklisten. Det är dosor för nätverkskabel i varje rum och säkert också för elsladd till väggdosor.

jag antar att ingen målare skulle riva bort detta utan spackla och måla in dessa i samma som väggfärgen eller låta de vara vita som de är nu. Stämmer min bedömning?
Det är alltså en hyresrätt jag pratar om.

• Väggmålning flagnar vid dörrkarm, exponerar sprickor och behov av reparation eller målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med flagnande färg och spackel vid en list, behov av renovering eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS
Svårt att få vanlig väggfärg att fästa på den plasten. Rekommenderar någon annan färgtyp eller primer som första lager om du väljer att måla.

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Svårt att få vanlig väggfärg att fästa på den plasten. Rekommenderar någon annan färgtyp eller primer som första lager om du väljer att måla.
Tack för svar. Jag ska se hur intakt den vita plastfärgen är men antar att den kan vara något repig. Vill utföra jobbet fackmannamässigt som det står i deras stadgar. Och tror inte att jag får röra dessa grejer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.