Söker en enkel och tålig telefon med tydliga fysiska knappar och tydlig display.
Ska gå att ringa och sms:a med. Automatiskt knapplås.

Vad finns det för riktiga arbetshästar?

Användaren har tidigare haft Nokia 5140 men displayen är väldigt svårläst och liten annars funkar det enormt bra.
nokia-5140i-hantverksmobil.jpg

Redigerat:
Samsung B2710. Klockren telefon för det ändamålet. Stöttålig, stora knappar, lååååång batteritid. Vi har den på jobbet. Krånglar aldrig.

emde skrev:
Samsung B2710. Klockren telefon för det ändamålet. Stöttålig, stora knappar, lååååång batteritid. Vi har den på jobbet. Krånglar aldrig.
Trevlig. Finns det automatiskt knapplås?

Suhagg skrev:
Trevlig. Finns det automatiskt knapplås?
Japp. Bara ställa in.

Skärmen på den tycker jag är riktigt dålig, grova pixlar och allmänt dassiga färger.
Bra mobil annars, min laddades varannan vecka.

Finns ju annars Sonim som gör lite tåligare modeller.

Nokia 3720 verkar vettig också.

Doro har flera telefoner med "uppfällbar" skärm,
som skyddar knapparna när den är hopfälld.

Stora knappar och enkelt menysystem.

När det ringer fäller man bara upp skärmen,
man behöver inte pilla med någon svara-knapp.

Brukar väl kallas pensionärstelefon...

Jag har ingen aning om hur dessa telefoner är men denna kanske är värd att titta närmare på:
http://www.myphones.se/myphone-5300
Priset på 1195:- var ju inte så blodigt.

emde skrev:
Har också den på jobbet. Fungerar kanon, laddas en gång i veckan, pratar rätt mycket i telefon :rolleyes:

emde skrev:
Det höll jag också med om. Fram till i går...
Då mosades glaset medan den låg i min ficka, och det utan att jag märkte nåt.

JCB har ju ett par modeller.

1196944.jpg

haavard skrev:
Det höll jag också med om. Fram till i går...
Då mosades glaset medan den låg i min ficka, och det utan att jag märkte nåt.
Du kanske har lite väl tajta kläder om telefonen mosas när du har den i fickan. ;)

158.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trots det kommer jag troligtvis köpa den igen. Men härefter ska jag ha skärmen in mot kroppen...
Måste ha varit en skruv/spik jag hade i "ytterfickan" som pressades in i skärmen (och inte den där andra grejen ;) )

Jag lämnade tillbaka en sån där idag, den gillade inte att man använde den som internetanslutning för datorn.
Startade om av sig själv typ var 10:e minut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.