Q
Hej jade en snickare här för att kika på fasadbyte och tilläggsisolering .

Han föreslog klimatskiva på 45mm , jag ville 70mm men de tyckte han var för mycket.
Då tyckte han att takutsprånget skulle bli förlitet, är detta en kosmetisk sak eller har det en funktion med?
 
  • Husfasad och takutsprånget på en byggnad, med fokus på isolering och konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Både och.
Ju större takutsprång desto mindre regn på fasaden. Om du ändå skall tilläggsisolera är det väl en god ide` att brassa på med så mycket isolering som möjligt. Blir takutsprånget för litet så att det ser konstigt ut, vilket jag tror mig se på din bild, även med 45mm isolering, är det bara att förlänga taket. Rent estetiskt tycker jag att det ser illa ut men tilläggsisolerade hus där inte taket förlängts samt fönstren flyttats ut. Rent byggtekniskt däremot har det nog mindre betydelse.
 
Q
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Både och.
Ju större takutsprång desto mindre regn på fasaden. Om du ändå skall tilläggsisolera är det väl en god ide` att brassa på med så mycket isolering som möjligt. Blir takutsprånget för litet så att det ser konstigt ut, vilket jag tror mig se på din bild, även med 45mm isolering, är det bara att förlänga taket. Rent estetiskt tycker jag att det ser illa ut men tilläggsisolerade hus där inte taket förlängts samt fönstren flyttats ut. Rent byggtekniskt däremot har det nog mindre betydelse.

Fönsterna skall bytas, så de kommer hamna längre ut.

Han tyckte de även att vi redan hade såpas låg energiförbrukning att de är lång återbetalningstid, men jag vill bara för det är enda chansen man har.

Att förlänga takutsprånget är väl ett stort jobb eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.