4 399 läst · 13 svar
4k läst
13 svar
takpanel
Tror inte det är något större merjobb i tid. I pengar var det i alla fall ingen skillnad för oss och då borde det även gälla tid. Däremot ville målaren få mer pengar för att måla gips som därmed blev dyrare än att sätta upp panel.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Det kanske var dyyr panel ;D
Förtydligande: Vi ville ha svar på frågan... tar det längre tid (och i så fall hur mycket längre) att få upp panel jämfört med gips i taket, ca: 170 kvm, glöm ev. efterarbete med spackling och målning. Panelen bygger 120 mm och spikas.
Bosse Jarsmo i Linköping
Jag och en kompis har satt upp råspont på taket och efter 30 kvm blir man less... tar mycket tid. Han hade GIPS där hemma och det var mycket mycket smidigare och fortfare än att banka upp paneler på taket.
Frågade honom nyss via mobil ungefärlig uppskattningsvis "merjobb" med paneler än gips... 1000 gånger svarade han först men ett ärlig svar så 5 gånger mer tid än gips.
Paneler är 95mm breda, 2 spik å 1 meter, såga, o.s.v....
Gips är redan stora och bara skruvas upp och sen är 4 kvm klar på direkten...
Frågade honom nyss via mobil ungefärlig uppskattningsvis "merjobb" med paneler än gips... 1000 gånger svarade han först men ett ärlig svar så 5 gånger mer tid än gips.
Paneler är 95mm breda, 2 spik å 1 meter, såga, o.s.v....
Gips är redan stora och bara skruvas upp och sen är 4 kvm klar på direkten...
Kapa, bära, spika ,svära över krumvirke...tar mycket mer tid, tror att 2xpi är en rimlig gissning dvs 6.28 ggr så lång tid.
Blir dock snyggare (tycker jag tralalala) kanske inte 2xpi ggr så snyggt..
Huntonit, överlägset i enklare rum sov mm, snabbt snyggt och enkelt.
/Stefan
Blir dock snyggare (tycker jag tralalala) kanske inte 2xpi ggr så snyggt..
Huntonit, överlägset i enklare rum sov mm, snabbt snyggt och enkelt.
/Stefan