Hej,

Vi ska bygga garage med carport vid sidan om. Takhöjden kommer att bli 2,70 m. (övriga mått är: 7,15 x 8,5) Är det "normalt" med så hög takhöjd? Jag är rädd att det ser för högt ut. Kan någon vara snäll och lägga ut en bild så fort som möjligt med ungefär samma takhöjd.

Tack!
 
Ser inga problem med det utan snarare tvärtom. Vill ni ha en takbox eller så så har ni plats för det nu
 
Jag bygger om och höjden verkar hamna på 2.70 men det är inget som syns utifrån och det kan ju aldrig vara nackdel med höjd.
 
blir ett himla lappande på innerväggarna....tänk på hur höga gips/k-plyfa skivorna är......men visst är det bra med takhjöd,
fast mer volym kräver mer energi/uppvärmning....alltid en del för/nackdelar......:D
/
M
 
Har ett garage som är inbyggt i en gammal stallbyggnad (2vån.) och takhöjden är 220cm, och det kan jag säga är alldeles för lite! iallafall om man som jag är där och pysslar med bilar. 270cm låter alldeles ypperligt, skall själv bygga om mitt garage så småning om och skall montera 4meters portar och tänker ha öppet upp till nocken.
 
Gipsskivor finns även i 2,70 m.
 
lillelee spara inte in på slantarna så du köper en för låg port nu när du har rejäl takhöjd! Lite avundsjuk är man allt ;-) med 2,70 höjd!
Själv har jag 2,38 mellan platta och gipsskivan så det var på håret att jag kunde montera takskjutport med fri inkörshöjd 2130mm (2250 är portbladshöjden).
I detta kommer jag ledigt in med min V70 med takbox dock så får husvagnen stå utanför!
Så sätt in en port med 2500 öppning om du inte vill ha slagportar så kan du få in nästan vad du vill!
 
Hej på er.

Jag har 2,70 i garaget och det är kanon. Har två takskjutportar 2X2,5 samt 2,5X3 m. Får in minibussar/vans utan problem. Gillar inte att fälla in backspeglarna. ;)

När jag gjorde väggarna så murade jag ett varv med Leca sten först, sen reglade jag väggen uppepå dem och satte 250 gipsskivor. Då lyfter man regelverket från golvet, det är skönt att ha när man tar in en snötäckt bil på vintern som får tina av, eller om man skulle få lust att tvätta bilen.
 
Det blev 2,70 och det blev riktigt bra! Tack alla för era svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.