Hej!

Vi har ett hus från tidigt -80 tal som vi vill byta tak på.
Vad är ett rimligt kvm pris? vi har ett sadeltak på ca 125 kvm (ca 45 graders lutning)

Jag vet att det är en hel djungel av företag som byter tak i stockholm
Men jag vill gärna höra era erfarenheter av firmor?m

Har ni några tips på bra företag att rekomendera?
Helst ett väletablerat företag som vart i branchen en längre tid.

Tack på förhand!

Ubbe

vad har du för tak ?

pelle plåttak pelle plåttak skrev:
vad har du för tak ?
Hej. Betong pannor. Vad tänker du på?

U ubbe86 skrev:
Hej. Betong pannor. Vad tänker du på?
Det kan ju vara bra att veta om du vill tips på olika firmor vad du har för slags tak.

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Det kan ju vara bra att veta om du vill tips på olika firmor vad du har för slags tak.
Aha ok, ja jag förstår. Antog att dom flesta takfirmor jobbade med olika material/ alternativ av tak. 👍

MrJay
U ubbe86 skrev:
Aha ok, ja jag förstår. Antog att dom flesta takfirmor jobbade med olika material/ alternativ av tak. 👍
Det är klart de gör men vad du vill ha påverkar priser avsevärt. Kostnad för en dubbelfalsad plåttak ät inte ens i närheten av tak med betongpannor.

MrJay MrJay skrev:
Det är klart de gör men vad du vill ha påverkar priser avsevärt. Kostnad för en dubbelfalsad plåttak ät inte ens i närheten av tak med betongpannor.
Ok. Vad kostar det då?

Kan rekommendera Nordisk Villaentreprenad AB dom gjorde mitt tak för massa år sedan dock så var det ett HB på den tiden som bara pysslade med tak på den tiden dock samma person som driver det.

• Gilla
ubbe86
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Kan rekommendera Nordisk Villaentreprenad AB dom gjorde mitt tak för massa år sedan dock så var det ett HB på den tiden som bara pysslade med tak på den tiden dock samma person som driver det.
Tack! Det ska jag kolla upp 🙏

här kommer ett par du kan kolla upp och ett par du skall se upp med .
Jag driver ett plåtslageri och jag har ingen koppling till nån av dessa .

Dessa 2 har ett bra rykte i stockholm , dom är inte billigast skall sägas
https://www.takentreprenad.com/
https://dbtak.se/

Dessa skall du se upp med eller iallafall ta en funderare

https://swedalatak.se/ är franschiseupplägg och väldigt oklart vem som lämnar garantier .
https://dmtak.se/ Tillhör en viss religion och har INTE kollektivavtal . Dom finns det artiklar om i aftonbladet och expressen om.

• Gilla
ubbe86 och 1 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Menar du att dubbelfalsat plåttak är betydligt billigare än betongpannor? Är det samma som bandplåt?

MrJay
T Thomas_Blekinge skrev:
Menar du att dubbelfalsat plåttak är betydligt billigare än betongpannor? Är det samma som bandplåt?
Dubbelfalsat plåttak är en typ av bandtäckning, vilket i folkmun kallas för bandplåt. Var i min text har du läst dig till att jag menar på att dubbelfalsat är billigare än betongpannor? Betongpannor kostar typ 100-200kr/m2 och dubbelfalsat 300-600kr/m2…

Tack för förtydligande. Då har jag förstått din jämförelse åt fel håll.
Tycker du det är möjligt/lönsamt att återanvända gamla betongtegel? Om inte, kan man sälja dom "på rot"?

MrJay
T Thomas_Blekinge skrev:
Tack för förtydligande. Då har jag förstått din jämförelse åt fel håll.
Tycker du det är möjligt/lönsamt att återanvända gamla betongtegel? Om inte, kan man sälja dom "på rot"?
Du kan säkert sälja, det finns alltid någon som behöver billigt. Personligen slängde jag en hel pall med betongpannor på återvinningen, orkade inte…

här kommer ett par du kan kolla upp och ett par du skall se upp med .
Jag driver ett plåtslageri och jag har ingen koppling till nån av dessa .

Dessa 2 har ett bra rykte i stockholm , dom är inte billigast skall sägas
[länk]
[länk]

Dessa skall du se upp med eller iallafall ta en funderare

[länk] är franschiseupplägg och väldigt oklart vem som lämnar garantier .
[länk] Tillhör en viss religion och har INTE kollektivavtal . Dom finns det artiklar om i aftonbladet och expressen om.
Grymt! Tack för utförligt svar 😁😁

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.