M maximm skrev:
Återkopplar även här. Vi valde takdusch till slut och den blev supersnygg!

Men, vi använder den aldrig för exakt som alla gnällspikar så så trycker den ut kallt vatten i början, inte alls behagligt.

Hade jag valt takdusch idag? Ja faktiskt, den ramar in duschen på ett snyggt sätt så även om den inte används tillför den mycket designmässigt. Men jag hade försökt hitta en som löst problemet med kallt vatten i
M maximm skrev:
Återkopplar även här. Vi valde takdusch till slut och den blev supersnygg!

Men, vi använder den aldrig för exakt som alla gnällspikar så så trycker den ut kallt vatten i början, inte alls behagligt.

Hade jag valt takdusch idag? Ja faktiskt, den ramar in duschen på ett snyggt sätt så även om den inte används tillför den mycket designmässigt. Men jag hade försökt hitta en som löst problemet med kallt vatten i början.
Jag har kommit på en elegant lösning på detta i-landsproblem. Jag slår på vattnet, låter det rinna lite tills det blir varmt - därefter går jag in i duschen. Funkar varje gång.
 
A
Men om man glömmer att den används på kvallen blir det bra kallt ner man öppnar kranen på morgonen.
 
Det går men det är inte värt det. Hand duschen värmer man mot golvet sen kör man.
 
Klart det är värt det. Jag duschar bara med takduschen. Jag har med en blandare där man kan köra båda samtidigt och det är smidigt när barnet vill duscha samtidigt så har man två vattenkällor. Visst samlar takduschen vatten och droppar länge, men jag har en dörr till min toa och kan stänga den, tips till alla ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Pytt och 2 till
  • Laddar…
Våra blandare vrider man vattenvredet uppåt för takdusch och neråt för handdusch, värmevredet används aldrig. (Inr mist) kör i princip bara takduschen medans frun använder handduschen så det är alltid kallt först, brukar stå åt sidan innan lite bara
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.