Har tagit bort den fula dörrkarmen mellan hallen och vardags rum och klätt in sidorna med MDF.
Dessvärre var parketten lagt efter tröskeln och nu har jag ett mellanrum som behöver en golvlist.
Lundbergs(?) bredaste golvlist av ek är lite ful och bara 120mm. Jag behöver nåt som är bredare.
Blir det till att åka till lokala snickaren eller nån som har tips på hur man skall lösa det?
Kan lägga till att MDF är 125mm och på detta kommer foder på vardera sida. Vänster sida har redan foder.
Dessvärre var parketten lagt efter tröskeln och nu har jag ett mellanrum som behöver en golvlist.
Lundbergs(?) bredaste golvlist av ek är lite ful och bara 120mm. Jag behöver nåt som är bredare.
Blir det till att åka till lokala snickaren eller nån som har tips på hur man skall lösa det?
Kan lägga till att MDF är 125mm och på detta kommer foder på vardera sida. Vänster sida har redan foder.
Redigerat:
Kan du inte få tag på en bräda av golvet till vänster? Då skulle du kunna fräsa in in rimpa fram till det andra golvet (till hoger. som ser ut att ligga andra vägen). Där skulle du då kunna lägga en smalare list ovanpå.
Så skulle jag också gjort. En bit planhylat virke (ek?) och en fräs löser problemet. Då kan du också enkelt kompensera för eventuella nivåskillnader mellan golven.v-g skrev:
Ja, det är sådant här de är till för. Nu handlat det bara om att våga...gadu^ skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ta bort dörrkarm till vardagsrum och riva vägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Någon som tagit bort en toalett själv?
Fritidshus -
Tagit bort skruvar på brytare. Men nu?
El -
Vågar jag ta bort dörrkarm i källaren?
Fönster & Dörrar -
Dörrkarm/Fönster när man tagit bort masonit från vägg?
Byggmaterial & Byggteknik