Snart dags att tätskikta badrummet...
Då kommer tankarna, vilket system ska man använda ?
LiP, Casco... ?
Vad kan ni rekommendera ?
Dom som skriver att Biltemas system fungerar, skriv inte, tack.

Förutsättningarna är som följer : Minerit VT på väggarna, en vägg med puts, dörrsidan, betongplatta med värmegolv och 'flytat' ovanpå.

Det är en djungel att välja vilket system man ska köra, därav frågan...

Är inte intresserad av att köra duk.

Svar tack...

Jag körde med höganäs, funka bra. Körde på vt skivor med tapet.

T
Lip, Casco, Bostic, Höganäs, samma skit, kör på den billigaste!

Biltema då? ;-P

Ja, varför ska man dissa Biltemas gröna gegga ? Same shit different name liksom

Jag har höganäs. Plattsättaren drog först på gummi, sen en svindyr duk, sen gummi igen på duken! Det skulle vara det senaste, så det känns tryggt iaf.

ja välj det dyraste det måste ju vara bra.

Jag körde med Mapei's rollbara system. Bra kvalité till bra pris

Ibland undrar man om inte detta med tätskiktets vara eller inte vara har gått lite för långt. Herregud, mitt badrum blir ju tätare än grannes pool. T.o.m bakom toaletten så långt från vattenstänk det går om man inte ställer sig och pinkar på väggen är det vattentätt. Det säger en det.

När det kommer till tätskikt så är det samma sak i alla motsvarande system, från Biltema till ja, vad det dyrast nu heter.

Om någon här kan bevislingen påvisa att den eller den guckan vetenskapligt är bättre än den andra så tala högt. Är idel öra. BKR och andra branschorganisationer är partsinlagor som tjänar pengar på att krånga till det. Jag har hållt på nysta i detta träsk bara för att inse att ALLA tycker sitt system är bäst och om man frågar får man lika många svar. Det bevisar bara att ingen riktigt vet, och att alla är rätt bra om de monteras som det är tänkt.

Vill göra gällande att det inte i första hand har att göra med vilket system du köper, utan att den du köper systemet av tar ansvar för det och har kunnig personal som kan ge dig kompletta instruktioner och som avslutar säljsamtalet med "har du frågor så kom in igen eller ring så ger vi råd för vi kan det här".

Och gör du arbetet själv så fuska inte. Ska det vara 2 kg gucka per kvm så är det så. inte 1,5 kg, utan 2 kg - minst. Man ska inte ha kvar halva burken när man är klar. Och står det tre lager primer, så är det det som gäller. Sedan om du köper LIP eller Biltema, det är skitsamma.

Kan du inte välja så dra lott.

=)
Erber

Självklart ska man inte ta mindre än det ska vara, men håller med dig om att det är viktigt att man får en bra säljare där man handlar.
Finns en på ett Bauhaushus nära mig, där jag personligen känner han som har ansvaret för detta segment, och gått kurser i det också. Självklart säger han att deras system är det bästa, därav startade jag tråden.
Det är ju en hel djungel med allt det här.

Redigerat:
Jag hade valt att köpa ett tätskikt hos en kakelaffär som har kompetens att hjälpa dig med dina frågor samt olika materialval.

På frågan om vilket tätskikt som är " bäst " Så är det nog som någon sa.. Skit samma bara det uppfyller kraven.

en sak man kan ha i åtanke när man gör prisjämförelser är åtgången på olika fabrikat.
Personligen så gillar jag PCI produkter, dom är kompletta med olika lösningar och erbjuder en hel del produkter som andra leverantörer inte har.. typ biltema mm. Sen ska man inte glömma deras nanofog, bäst på marknaden enl mig.

Lycka till med ditt bad!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.