När jag skulle byta ut listen i altandörren visade det sig att det inte var en vanlig P list utan en P-list med en vinkel som fäster listen in i en skåra i karmen. Alternativet jag har är att sätta dit en vanlig P list och som inte fyller ut skåran, det har jag gjort på den som tagits bort. Tyvärr finns det ingen lapp som säger vem som tillverkat dörren eller karmen då allt är övermålat efter en brand i lägenheten (två ägare sedan).
Jag har ägnat en timme åt att leta efter profiler som matchar den online men har inte hittat någon ledtråd. Jag har gjort en skiss på hur den ser ut på bilden, vore tacksam för tips.

När jag publicerade det ser jag att jag gjort fel, det är profilen nederst i bilden som är den korrekta.
Hand håller en vinklad P-list med skissad profil ovanpå för att jämföra formen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
epw
  • Laddar…
Kan du ta en bild (eller ett par stycken) på hela dörren, så kan säkert någon här hjälpa dig att identifiera den.

Här är en laddning bilder på Fönster och dörren, någon som kan identifiera den?
Närbild av en vit dörr och dess tröskel med ett borttaget lås och synliga skruvhål.
Skapa konto
Närbild på en hand som håller upp en skadad fönster- eller dörrtätning.
Skapa konto
Vit dörr och fönsterkarm med detaljbild av gångjärn och tröskel, inklusive en titt på golvet.
Skapa konto
Bild på ett öppet fönster med vitt fönsterkarm och silverfärgad handtag, samt en turkos fällstol synlig genom glaset.
Skapa konto
Närbild av ett öppet fönster med detalj av låsmekanismen och gångjärn, med stämpeln "PATENT".
Skapa konto
Fönsterhandtag med en logotyp bestående av ett 'H' på en fönsterkarm i närbild.
Skapa konto
Närbild på ett fönsterhörn och dörr med synlig låsmekanism och gångjärn.
Skapa konto
Närbild av ett fönster- eller dörrgångjärn i metall fastskruvat till en vit ram.
Skapa konto
Närbild på en vit fönsterkarm och dörrpost med svart dörrstängare nerifrån.
Skapa konto

• Vit dörrstängare monterad på öppen vit dörr och dörrkarm.
    Skapa konto
Redigerat:
F
Har samma dörr, bytte tätningslist när jag målade förra året. Om jag inte minns fel så köpte jag den från Clas Ohlsons e-handel. Listen var rund med ett utstick att peta in i skåran. Kommer inte ihåg vad typen av tätningslist heter, men den runda fanns på många ställen och fungerar utmärkt.

• Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Jag har talat med H-Fönstret och fått superbra support samt några Q-lon lister att testa med, när jag testat så behöver jag bara meddela hur många meter jag behöver.
Tack för svaren!

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.