Har svävande socklar lite här och där då det är ett gammalt hus. Sen har jag slitit fram undergolv och i vissa rum kan det nog vara så att socklarna monterats efter.
Hur som - hur tätar jag springorna enklast?
Funderade på akrylfog men det kanske blir svårt att få rakt då springorna är up till 12-15mm men det varierar.
Träspackel?
Tips och trix mottages innan jag börjar kladda.
Funderade på akrylfog men det kanske blir svårt att få rakt då springorna är up till 12-15mm men det varierar.
Träspackel?
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
T TorG skrev:
Jo det funkar men jag har inte springor överallt utan de dyker upp lite oregelbundet. Börjar jag med smyglist vill jag sätta det överallt och det blir för mycket jobb.R Röksvamp skrev:
Mitt spår med valfritt klet kanske innebär en hel del slipning för att få snyggt. Likaså rakt avslut längs golvet kanske inte är helt enkelt.
Rent estetiskt är det inget vi störs av men några rum har torpargrund under och där kan man känna en jordig/fuktig doft vissa årstider och jag mig inbillar mig att den här åtgärden kan råda bot på det.
En smyglist 8x27 hade jag monterat på utsidan av sockeln..Tore Skogman skrev:Har svävande socklar lite här och där då det är ett gammalt hus. Sen har jag slitit fram undergolv och i vissa rum kan det nog vara så att socklarna monterats efter.
Träspackel?
En annan idé - linjoljekitt? Det är ju rätt behändigt att arbeta med.
Produkter som diskuteras i tråden