Har sådana dära ljusslingor från biltema som tycks hålla helt okej kvalitet då dom fungerat i flera år nu.
Har dock märkt denna vinter att då det är väldigt fuktig och regnar varje dag så kommer det in vatten i skarvarna då dom tycks vara väldigt dåligt tätade av tillverkaren (en o-ring från varje håll som inte riktigt tätar).
Vad kan jag göra för att täta dessa bättre utan att använda tex superlim?
Finns det något jag ska smeta in i dom eller någon bra tejp som tätar?
Alla tips mottages tacksamt
Har dock märkt denna vinter att då det är väldigt fuktig och regnar varje dag så kommer det in vatten i skarvarna då dom tycks vara väldigt dåligt tätade av tillverkaren (en o-ring från varje håll som inte riktigt tätar).
Vad kan jag göra för att täta dessa bättre utan att använda tex superlim?
Finns det något jag ska smeta in i dom eller någon bra tejp som tätar?
Alla tips mottages tacksamt
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Smörja o-ringarna med rikligt med vaselin?
Kan detta "marinfett" fungera? Det var såklart helt slut på silikonfettet på lokala biltema... Fanns silikonspray men den kanske inte "fet" nog? https://www.biltema.se/bat/batvard/skrovvard/rengoringsmedel/marinfett-2000033131
Jag "killgissar" att den fungerar. Det gäller ju att ha något hyfsat kompakt och som är vattenfrånstötande.
Produkter som diskuteras i tråden