Jag har en gammal vacker badkarsblandare på vilken vreden läcker när man öppnar dem. De läcker där själva staget går in i fästet.
Går det att täta det där på något sätt, eller måste jag byta till nytillverkade vred?
Går det att täta det där på något sätt, eller måste jag byta till nytillverkade vred?
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 006 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 006 inlägg
Jag hade samma problem och gav upp och köpte ventilöverstycken.
Men jag lyckades faktiskt få det tätt på samma ställe med hjälp av armatursilikonfett hos grannen. Verkar fungera för hon har inte klagat på att det droppar på ett år eller så. Jag skruvade ur ventilöverstycket och applicerade rikligt med silikonfettet ungefär där du har ringat in med röd ring.
Men jag lyckades faktiskt få det tätt på samma ställe med hjälp av armatursilikonfett hos grannen. Verkar fungera för hon har inte klagat på att det droppar på ett år eller så. Jag skruvade ur ventilöverstycket och applicerade rikligt med silikonfettet ungefär där du har ringat in med röd ring.
Jag köpte på Clas Ohlson men testade aldrig. Lyckades hitta ett par begagnade vred i fint skick som inte läcker istället.M Metafor skrev: