356 läst · 3 svar
356 läst
3 svar
Täta gjutjärnsavlopp tillfälligt?
Medlem
· Västra götaland
· 49 inlägg
Hej!
Jag har ingen lust att bila upp gjutjärnsbrunnen i garaget såhär mitt i vintern för det är så att vattenlåset i den har börjat släppa igenom vatten så låset dränerar på ca 1 dygn med väldigt obehaglig lukt som följd.
Kan jag tillfälligt ”spackla” låset med något, som t,ex kemisk metall eller annat för att täta låset fram till våren?
Jag har ingen lust att bila upp gjutjärnsbrunnen i garaget såhär mitt i vintern för det är så att vattenlåset i den har börjat släppa igenom vatten så låset dränerar på ca 1 dygn med väldigt obehaglig lukt som följd.
Kan jag tillfälligt ”spackla” låset med något, som t,ex kemisk metall eller annat för att täta låset fram till våren?
Renoverare
· västra götaland
· 757 inlägg
en plastpåse full med sand ovanpå`?
Moderator
· Stockholm
· 53 522 inlägg
Kommer du åt hålet, så kan du nog få kemisk metall att fungera ett tag. Kanske i mer än ett år. Men de gäller väl då att få loss den lösa rosten och någorlunda rent innan du tätar. Tror att förarbetet kan vara besvärligt.
Vill du bara slippa lukten, så täta med ex. en plastpåse med trasor nedtyckt i brunnen. Men då fungerar den ju inte heller som brunn.
Vill du bara slippa lukten, så täta med ex. en plastpåse med trasor nedtyckt i brunnen. Men då fungerar den ju inte heller som brunn.
Medlem
· Västra götaland
· 49 inlägg
Brunnen används ej så det gör inget om den blir helt tät uppifrån.
Det där med sand i en påse lät ju inte så dumt
Det där med sand i en påse lät ju inte så dumt
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på att täta fog mellan gjutjärnsavlopp och gammalt plaströr
Vatten & Avlopp -
Regntäta koppling mellan två strömkablar för tillfälligt bruk?
El -
Täta mellan pvc och avsågat gjutjärnsavlopp
Vatten & Avlopp -
Hur täta tillfälligt runt fönster tills plåtis kommer?
Fönster & Dörrar -
Hur ska jag tillfälligt täta läckande fönster?
Fönster & Dörrar