263 läst · 1 svar
263 läst
1 svar
Täta garageport
Jag vill täta min garageport, den har glapp, speciellt vid toppen. Mot golvet tätar den bra.
Jag har ställt in det så bra det går tycker jag på insidan, flyttar jag skenorna så dörren ligger tätare mot väggen så börjar det kärva och dörröppnaren slutar funka. Spenderade 4 timmar i helg på att ställa in det så bra det går, men kan se ljusglimtar där vid översta dörrsegmentet.
Jag tänker jag ska köpa nån sorts L formad gummilist och lägga på utsidan av dörren. Gärna något jag kan spika eller skruva i dörrfodret mot dörren och så listen ligger an emot dörren litet och tätar.
Vad heter dessa, har de något namn, tips på var jag kan köpa dom?
På engelska är det lätt att hitta nåt men vill ju köpa lokalt och inte nätet. Jag skulle gärna hitta nåt i svart gummi dessutom.
https://www.snirtstopper.com/shop/s...nirtstopper-garage-door-sidesealer-topsealer/
Jag har ställt in det så bra det går tycker jag på insidan, flyttar jag skenorna så dörren ligger tätare mot väggen så börjar det kärva och dörröppnaren slutar funka. Spenderade 4 timmar i helg på att ställa in det så bra det går, men kan se ljusglimtar där vid översta dörrsegmentet.
Jag tänker jag ska köpa nån sorts L formad gummilist och lägga på utsidan av dörren. Gärna något jag kan spika eller skruva i dörrfodret mot dörren och så listen ligger an emot dörren litet och tätar.
På engelska är det lätt att hitta nåt men vill ju köpa lokalt och inte nätet. Jag skulle gärna hitta nåt i svart gummi dessutom.
https://www.snirtstopper.com/shop/s...nirtstopper-garage-door-sidesealer-topsealer/
Kolla kuntze.se, finns en massa olika gummiprofiler för olika ändamål. Beställde själv gummitröskel till garaget. Bra kundtjänst, snabb leverans (till Finland).DennisCA skrev:Jag vill täta min garageport, den har glapp, speciellt vid toppen. Mot golvet tätar den bra.
[länk]
Liknande trådar
-
Täta garageport
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tips för att täta garageport...
Täta/isolera rullande garageport för tillfällig användning som boyta?
Isolering -
Täta runt garageport?
Ska det vara tätare vid en Garageport? (Bilder)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus