Hej hej
Jag undrar lite hur jag lättat tätar fönstret i ytterdörren. Det har börjat läcka på underkanten av fönstret när det regnar för mycket på just det hållet.
Jag har försökt googla lite, men allt jag hittar är med tätningslister.
Min tanke är att det kanske kunnat räcka att använda kitt eller silikon eller något för att täta nederkanten där.
Dörren ska nämligen relativt snart bytas ut, så ett jättejobb med tätningslister känns sådär lockande.
Tänkte mer en quickfix nu.
Har även tänkt sätta upp ett skärmtak för att skona dörren lite.
Några tankar, tips eller råd?
Tack på förhand 🙏😊
Jag undrar lite hur jag lättat tätar fönstret i ytterdörren. Det har börjat läcka på underkanten av fönstret när det regnar för mycket på just det hållet.
Jag har försökt googla lite, men allt jag hittar är med tätningslister.
Min tanke är att det kanske kunnat räcka att använda kitt eller silikon eller något för att täta nederkanten där.
Dörren ska nämligen relativt snart bytas ut, så ett jättejobb med tätningslister känns sådär lockande.
Tänkte mer en quickfix nu.
Har även tänkt sätta upp ett skärmtak för att skona dörren lite.
Några tankar, tips eller råd?
Tack på förhand 🙏😊
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Tack så mycket för era svar. Nu är frågan bara fix eller silikon eftersom jag fick råd om båda 😅
Vad tror ni?
Vad tror ni?
Tusen tack för all hjälp 🙏😊
Produkter som diskuteras i tråden