Hej alla verktygsb¤gar!
Sitter här i mit hotellrum i soliga Florida med mina nya leksaker. Nyss hemkommen från Home Depot. Att Bauhaus är en ren kopia är det inget snack om. Till och med kundvagnarna är likadana. Sortimentet är dock annat, i alla fall när det gäller verktyg.

Nå, åter till verktygsporren:
Jag har införskaffat följande:
En Stanley-Bostitch N88RH-2MCN. En fullstor Framing nailer med ett tillbehör som gör att man kan spika byggbeslag, typ vinklar, spikbleck och balkskor. Pris $249 + sales tax 7%

Ett Makitapaket innehållande 1 st skruvmaskin 6337 DWDE(har en sen tidigare), 1 st slagdragare 6935 (det var den jag ville åt), en lysrörslampa och 2 st 14,4 V NiMH-batterier. Och så en laddare förstås, men den är på 120V primärt. Pris $229 + skatt
230V-laddare har jag redan.

En Eastwing 21 oz weigt forward hammare med 16" skaft Pris $35.96 + skatt.
Billigt...

Nån som vet om man grillar laddaren med 230V? Det kan ju vara samma med en annan etikett

Skulle inte rekommendera att grilla laddaren utan att kolla innuti först. Jag köpte en Dewalt 18V dragare i USA för någpt år sen. Det var stor skillnad på den laddaren och den svenska jag hade sen tidigare. Hade garanterat blivt ordentlig rökutveckling om jag kört den på 220 :)

Var i Florida är du förresten? Jag skall till Tampa/Clearwater i Juni. Räknar med en hel del inköp. Jag brukar shoppa loss ordentligt på Woodcraft - rekommenderas starkt om du gillar handverktyg i bra kvalité till rätt pris!

Jag är faktikt i Tampa. Jag har kollat på Woodcraft på nätet hemifrån, och min ekonomi tillåter inte att jag åker dit. De har några riktigt fina fräsjiggar från Leigh och Akeda...

Edit:
Lysrörslampan verkar riktigt användbar! 13w lysrör ger ju ordentligt med ljus

När återkommer Du= flight No, ja menar så att tullarna inte missar momsen, Vi behöver massor av stålar här hemma till bl a Anitra Steens kommande pensionering ;D

mattiasp skrev:
Hej alla verktygsb¤gar!
Sitter här i mit hotellrum i soliga Florida med mina nya leksaker. Nyss hemkommen från Home Depot. Att Bauhaus är en ren kopia är det inget snack om. Till och med kundvagnarna är likadana. Sortimentet är dock annat, i alla fall när det gäller verktyg.

Nå, åter till verktygsporren:
Jag har införskaffat följande:
En Stanley-Bostitch N88RH-2MCN. En fullstor Framing nailer med ett tillbehör som gör att man kan spika byggbeslag, typ vinklar, spikbleck och balkskor. Pris $249 + sales tax 7%

Ett Makitapaket innehållande 1 st skruvmaskin 6337 DWDE(har en sen tidigare), 1 st slagdragare 6935 (det var den jag ville åt), en lysrörslampa och 2 st 14,4 V NiMH-batterier. Och så en laddare förstås, men den är på 120V primärt. Pris $229 + skatt
230V-laddare har jag redan.

En Eastwing 21 oz weigt forward hammare med 16" skaft Pris $35.96 + skatt.
Billigt...

Nån som vet om man grillar laddaren med 230V? Det kan ju vara samma med en annan etikett

Jag köpte samma Makitapaket (fast utan lampa) via bulvan (han promenerade rakt genom tullen med den vackert turkosfärgade lådan och låtsades att det regnade... Iofs bosatt i staterna...

Jag kör laddaren via billigaste 110/220 omformaren från Classe - funkar helbra.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.