Nu tänkte jag att sätta fart på detta larm och sätta det i sommarstugan. Ja - gammalt men ska fungera enligt tidigare ägare. Larmet är fabriksnollställt. Har uppgraderat det med en 4G GSM-uppringare. Displayen har ett teckenfönster. Inkopplad och lyser. Nu till mina frågor. Använder LapTop windows 10 med inhämtad programvara DLS 2002 för att programmera det. Överskådligt och enkelt?. Det jag saknar är en manual för larmet med Teletecs kommandon (inte DSC) och till den typen av display. Finns det någon som gjort något liknande?
DLS 2002 inloggning kräver ID och PSW var hittar man de på nätet? Vill även koppla bort spänningsbortfall i larmet så att det inte larmar för det -ett antal spänningsbortfall per år.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Enligt följande manual är anv.namn DSC och lösenord 1234 för programvaran DLS 2002, sida 9,
[länk]
Tack. Provade ID DSC men svaret jag fick blev "unknown" så jag kom inte längre. Får väl installera om DLS 2002. Vilken version av DLS 2002 är den nu gällande? Funkar den för PC 1580?

Fråga 2 - Med vilket kommando kan jag stänga av "Nätavbrott ger larm" Har en PC 1580 manual som anger kommando * 8 [Install.kod] ...." ska användas. Man hänvisar till en "Programmeringsjournal". Var hittar man den?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.