Jag håller på att bli tokig av detta, så jag hoppas att någon kan skänka sinnesro :). Av någon anledning kommer jag helt enkelt inte förbi problemet.

Jag har två pushdimmers från Eltako som ska tändas och dimmas med varsin knapp i en dubbel strömställare
Eltako pushdimmer modell EUD61NPN-UC för belysningsstyrning, visande anslutningar och inställningsknappar. Vit dubbel strömställare för vägg, avsedd för att kontrollera belysning.

Jag har haft det här inkopplat i flera år utan problem men efter lite ombyggnation så får jag det inte att lira igen. Jag har en dubbeltrapp (vet inte om det var den jag hade från början) och som det blir nu så tänds den ena uppåt och den andra nedåt?! Varför blir det så? Ska jag ha en kronbrytare istället? Jag hittade det här kopplingsschemat i en annan tråd:

Kopplingsschema för installation av Eltako pushdimmer med en lampa, strömställare och detaljerade kabelförbindelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En dubbeltrapp bör fungera OK:
Du har nog bara kopplat fel i själva brytaren. Ta bild på hur du har kopplat så går det kanske att komma med ett tips.

E etompau skrev:
En dubbeltrapp bör fungera OK:
Du har nog bara kopplat fel i själva brytaren. Ta bild på hur du har kopplat så går det kanske att komma med ett tips.
Tack, ok ska ta en bild vid tillfälle, återkommer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.