Har svårt att hitta täckbrickor för dold installation av Pex rör som klarar nya våtrumsregler. ( säker vatten 21)
Vid montage ska skyddsröret sticka ut 6-9mm, alla beslag som finns i bygghandeln säger 2 mm som gällde för tidigare regelverk.
Var hittar jag dom som klara det längre utsticket?
Varför säljer lågpris bygghandeln dessa idag.
Det är ju även nya cc mått så 40 mm cc är inte godkända men det är lika svårt att hitta nya som är 60 mm cc som 21 standarden säger

Vad gäller om man idag monterar dessa själva ( följer självklart reglerna när jag hittar rätt beslag )

Krilleman
Handla Vatette V6 från valfri internethandel. Googla på RSK med endast svenska resultat.
https://www.vatette.se/produkter/vaggbrickor/kopplingsbricka-v6-60-cc/
Enklare kan det inte bli.

Beträffande byggahndeln är det lång tid kvar innan dom ändrar sig. Man kan ju även ta det steget längre och fråga sig varför dom säljer elmaterial när man inte får skruva fasta installationer själv...

Skulle tro du hittar cc 60 och de "tjockare" täckbrickorna på de flesta "byggladorna" sen har kanske de kvar 40cc oxå.

• Väggbricka Trio Perfekta Dubbel för Ø16mm PEX-rör med 60 cc monteringsavstånd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman Krilleman skrev:
Handla Vatette V6 från valfri internethandel. Googla på RSK med endast svenska resultat.
[länk]

Beträffande byggahndeln är det lång tid kvar innan dom ändrar sig. Man kan ju även ta det steget längre och fråga sig varför dom säljer elmaterial när man inte får skruva fasta installationer själv...
Krilleman Krilleman skrev:
[länk]

Tack
Vatette har jag hittat men dom gängar man på väggenomföringen , jag har ingen gänga på mina då dom är helt släta och vill inte byta ut alla som redan är införskaffade.
Annars är Vetette mkt smarta med verktyget där man svarvar av ytterröret till rätt utstick med special verktyg.

Krilleman
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.